1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. لکسس NX جدید آماده برای رقابت با Q5، X3 و اووک

لکسس NX جدید آماده برای رقابت با Q5، X3 و اووک

5 خرداد 1393
  • 1

مدل جدید کراس‌اور لکسس با عنوان NX با قیمت اولیه‌ای برابر با ۴۹۶۴۳ دلار راهی بازار شده است. به گفته مسئولان کمپانی، لکسس NX روند بازی را برای این برند تغییر خواهد دارد و با توجه به طراحی برجسته و سیستم پیشرانه هیبریدی مقرون به صرفه‌اش، می‌خواهد از فروش رقبای شاسی‌بلند متوسط پرمیومی مانند رنج‌روور اووک و آئودی Q5 بکاهد.

Lexus NX 300h

لکسس NX اخیراً در اروپا برای اولین بار پس از معرفی جهانی‌اش در نمایشگاه پکن، رونمایی شد و اولین تلاش این خودروساز برای توسعه بازار شاسی‌بلندهای کامپکت محسوب می‌شود.

این برند متعلق به تویوتا، پیش‌بینی می‌کند که NX تا سال ۲۰۱۵ فروش محصولات لکسس را حدود یک‌سوم افزایش دهد. برای اروپا، فروش NXحدود ۲۰ هزار دستگاه در نظر گرفته شده است که مشابه مدل‌های IS و CT است.

2014 Lexus NX 200

لکسس امیدوار است تا ۸۰ درصد این خریداران، از مشتریان جدید کمپانی باشند و برای این منظور، خریداران با ذهنیت باز خودروهایی مانند اووک، Q5، ب‌ام‌و X3، مرسدس‌بنز GLK و ولوو XC60 مدنظر قرار دارند و همین‌طور مشتریانی که میخواهند کلاس خودروی خود را از مدل‌هایی مانند تویوتا راو فور و فولکس‌واگن تیگوان و فورد کوگا تغییر دهند. در مورد دلیلی که مشتریان باید لکسس NX را نسبت به خودروهای رقیب ترجیح دهند، آلین یوتنهاون، معاون لکسس در اروپا چنین توضیح می‌دهد:

اولین دلیلی که مشتریان این کلاس خودرو، باید این مدل را خریداری کنند، به خاطر طراحی برجسته آن است. این طراحی از بسیاری جهات از آئودی Q5 بهتر است. همچنین افتخار ما این است که در طراحی، مدل اووک را که یک مدل شاخص در بریتانیا است، پشت سر گذاشته‌ایم. وقتی مدل‌های کنونی بازار را در کنار NX بگذارید، قطعاً این مدل نگاه‌های بیشتری را به خود جلب خواهد کرد. دومین موضوعی که می‌تواند مشتریان را برای خرید خودروی ما متقاعد کند، رانندگی با وسیله‌ی نقلیه‌ای است که با محیط زیست شهری سازگار است. ما یک خودروی هیبرید داریم که از لحاظ تولید آلودگی و دی‌اکسید کربن در کلاس خود، بهترین است. یکی از عللی که معمولاً افراد از خرید یک شاسی‌بلند اجتناب می‌کنند این است که تصور حاکم از آنها، خودروهایی با آلودگی زیاد برای محیط زیست است. ولی بسیاری از هاچ‌بک‌ها در حال حاضر وجود دارند که تولید آلودگی آنها نزدیک به NX 300h است. برای لکسس، این خودرو یک شروع دوباره است. این خودرو نمادی از اضافه‌شدن حجم فروش ما خواهد بود و پتانسیلی برای جلب مشتریان جدید به برند ایجاد خواهد کرد. NX به زودی پرطرفدارترین لکسس در اروپا می‌شود.

2014 Land Rover Range Rover Evoque

NX 300h از یک نسخه ارتقا یافته از سیستم هیبریدی استفاده می‌کند که مختص این مدل جدید توسعه داده شده است. این سیستم از یک موتور ۲/۵ لیتری بنزینی با چرخه اتکینسون در کنار یک یا دو موتور الکتریکی استفاده می‌کند و مشتری می‌توان میان سیستم دیفرانسیل دو یا چهار چرخ متحرک انتخاب کند. در هر حال، انتظار می‌رود که سیستم هیبریدی تا ۱۹۵ اسب‌بخار قدرت ایجاد کند. لکسس مصرف سوخت کلی ۴/۳۳ لیتر را در هر ۱۰۰ کیلومتر برای NX درنظر گرفته است و برآورد آلودگی این مدل، تولید کمتر از ۱۲۰ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر است.

2014 Audi Q5 tdi S-line

در همین حال، از سال آیند موتور جدید ۲ لیتری توربوی چهار سیلندر بنزینی به سیستم اضافه خواهد شد و نتیجه در مدل NX 200t خود را نشان خواهد داد که به صورت انحصاری در تریم F اسپورت و دیفرانسیل چهار چرخ متحرک عرضه می‌شود. حداکثر قدرت خروجی این موتور ۲۳۵ اسب بخار بین دور موتورهای ۴۸۰۰ تا ۵۶۰۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور آن ۳۵۰ نیوتن‌متر بین دور موتورهای ۱۶۵۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه خواهد بود.

2014 BMW X3 xDrive28i All wheel Drive Sports

طول لکسس NX، ۴۶۳۰ میلی‌متر است. این خودرو ۱۸۴۵ میلی‌متر عرض دارد و ارتفاع آن ۱۶۴۵ میلی‌متر است. پنج نوع تریم برای این خودرو ارائه خواهد شد. اولین تریم با دیفرانسیل جلو، S است که تریم‌های با دیفرانسیل‌های با دیفرانسیل چهارچرخ متحرک SE، Luxury، F Sport و Premier همراه با آن عرضه می‌شوند.

2015 Lexus NX 200t F Sport interior

لکسس NX اولین مدلی از این کمپانی است که از سیستم ایمنی پیش‌تصادف لکسس استفاده می‌کند و همچنین سیستم کنترل حرکت انطباقی به صورت استاندارد در آن استفاده شده است. از دیگر نخستین‌های لکسس در این مدل، شارژ بی‌سیم برای گوشی‌های موبایل و استفاده از کنترل تاچ‌پد برای سیستم اطلاعات و سرگرمی است که به عنوان یک آپشن ارائه شده است.

2015 Lexus NX

لکسس در چهار ماهه اول سال جاری میلادی رشد قابل‌توجهی در فروش داشته است و پیش‌بینی می‌شود که فروش خودروهای این برند در سال ۲۰۱۵ رقمی بین ۶۰ تا ۶۵ هزار دستگاه داشته باشد.

2015 Lexus NX

2015 Lexus NX

2015 Lexus NX

2015 Lexus NX

2015 Lexus NX

منبع پدال


نظرات

  • تنبور تنبور (14 مهر 1393 ساعت 12:31)

    ماشین خیلی خوبیه ولی رقابت با آلمان ها کار راحتی نیست