1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. لکسس NX با چرخهایی از جنس یخ

لکسس NX با چرخهایی از جنس یخ

5 دی 1394
  • 0

دوباره بخش بازاریابی لکسس به راه افتاده و این بار، ایده قرار دادن NX کراس‌اور بر روی چرخ‌های یخی را ارائه کرده است.

در ماه اکتبر، لکسس یک ماکت در ابعاد واقعی و البته «کاربردی» از IS با استفاده از اریگامی به نمایش گذاشت و حالا هم، برند لوکس محصولات تویوتا راه دیگری برای نشان‌دادن سطح مهارت به کار رفته در ساخت خودروهایش پیدا کرده است. مدلی که برای این منظور انتخاب شده، NX که به صورت کاملاً منجمد و به مدت ۵ روز در دمای ۳۰ درجه زیر صفر درجه سانتیگراد نگهداری شده است. این در حالی است که به گفته لکسس، پس از این فرآیند، این خودرو پس از اولین تلاش، بدون هیچ مشکلی روشن شده است.

ساخت چرخ‌ها و تایرهای یخی به بیش از ۳ ماه تحقیق، طراحی و تست زمان نیاز داشته است. چیزی که در اینجا می‌بینید محصولات کار شرکت مجسمه‌سازی یخی «هملیتون آیس اسکالپترز» است که پس از اسکن لیزری چرخ‌ها و تایرهای NX واقعی، بازسازی آن در نرم‌افزار کامپیوتری طراحی و استفاده از تکنیک‌های کنترل عددی، رنگ واقعیت به خود گرفته است.

برای ساخت یخ، از یک آب با درجه سختی کم از یک جریان سطحی گرفته شده تا در هنگام خروج از فریزر، کاملاً شفاف باشد. ضمن اینکه برای اطمینان از توانایی چرخ‌های یخی برای تحمّل وزن NX، از پلاستیک شفاف اکریلیک برای افزایش مقاومت آنها استفاده شده است. در انتها، یک سری چراغ‌های LED نیز به چرخ‌ها اضافه شده تا ظاهری جذاب‌تر برای این کراس‌اور ایجاد شود.

 لکسس NX با چرخهایی از جنس یخ

 لکسس NX با چرخهایی از جنس یخ

 لکسس NX با چرخهایی از جنس یخ

منبع پدال


نظرات