1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بررسی لکسس LX۵۷۰ ، کشتی لوکس روی جاده ها

بررسی لکسس LX۵۷۰ ، کشتی لوکس روی جاده ها

10 اردیبهشت 1393
  • 0

تنها در سه کلمه می‌توان لکسس LX570 پنج در شاسی‌بلند مدل ۲۰۱۴ را تعریف کرد: بزرگ، جادار و راحت. این شاسی‌بلند از لکسس، یک خودروی لوکس به معنای واقعی است که تکنولوژی‌های پیشرفته ویژه ایمنی و راحتی و با کیفیت بالا در آن به کار رفته است. ولی از طرفی این خودرو به قدری بزرگ و سنگین است که به راحتی نمی‌توان با آن در شهر مانور داد. ولی برای کسی که در حاشیه شهر زندگی می‌کند، این شاسی‌بلند غول‌پیکر کارایی زیادی خواهد داشت.

در مدل سال 2014، توانایی LX570 برای کنترل حرکت در مسیرهای ناهموار، حمل بارهای سنگین و جابجایی افراد و وسایل در وضعیتی راحت، تغییر نکرده است. این خودرو با همان ساختار طراحی شده برای کارهای سنگین مشابه تویوتا لندکروزر ارائه شده، ولی هدف اصلی این شاسی‌بلند، ویژگی‌های لوکس لکسس بوده است. خودروی LX570 تست شده دارای تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای بوده است؛ از جمله مونیتورهای پارکینگ با نمای باز، چراغ‌های جلوی انطباقی، سیستم کنترل تعلیق جذب‌کننده هوشمند و سیستم دستیار مستقیم پارکینگ. همچنین یک سیستم صوتی مارک لوینسون 19 اسپیکر به این لکسس اختصاص داده شده و مواد به کار رفته در طراحی داخلی کابین، مطابق آن چه که از لکسس انتظار می‌رود، از کیفیت بالایی برخوردارند.

در یک آب و هوای سرد و برفی، LX570 کاملاً می‌تواند با شرایط کنار آید. بنابراین صاحب این خودروی لوکس، حتی در شرایط سخت برفی یا یخبندان نیز می‌تواند از عملکرد خودرویش اطمینان داشته باشد. همچنین این خودرو، قدرت بسیار خوبی در جاده‌های خاکی خواهد داشت. اگر هم کسی نیاز به یدک‌کشیدن پیدا کرد، LX570 می‌تواند تا ۳ تُن را به دنبال خود بکشد.

لکسس LX570 مدل ۲۰۱۴ در یک تریم عرضه شده است: LX570 با قیمت ۸۱ هزار و ۷۸۰ دلار. صندلی‌های چرمی، چرخ‌های ۲۰ اینچی، در عقب خودکار، گرم‌کن آینه‌های بغل، چراغ‌های HID، تنظیم صندلی راننده در ۱۰ جهت با قابلیت ضبط در حافظه ۳ وضعیت مختلف و کاربری آسان و همچنین گرم‌کن صندلی‌های جلو، از جمله امکاناتی هستند که به صورت استاندارد در LX570 عرضه می‌شوند. همچنین این خودرو به صورت استاندارد دارای سیستم راهبری HDD با کنترل صوتی است که دارای قابلیت بلوتوث هندزفری گوشی و دانلود کتاب‌های الکترونیکی و پخش موزیک از وب است.

پکیج ۱۵۱۰ دلاری لوکس، امکاناتی نظیر گرم‌کن و تهویه هوای صندلی‌های جلو، گرم‌کن صندلی‌های ردیف دوم، استفاده بیشتر از طرح چوب ماهون در کابین، گرم‌کن چرخ فرمان و ورود و استارت بدون کلید هوشمند را به LX570 اضافه می‌کند. خودروی تست شده، همچنین دارای سیستم سرگرمی DVD پشت صندلی به ارزش ۲۰۰۵ دلار بوده که شامل دو صفحه نمایش و هدفون‌های بی‌سیم است. از دیگر آپشن‌هایی که در دسترس قرار دارند، می‌توان به سیستم صوتی مارک لوینسون فراگیر ۴۵۰ وات با ۱۹ اسپیکر با قیمت ۲۳۵۰ دلار و سیستم دستیار مستقیم پارکینگ هزار دلاری شامل مونیتورهای عریض‌تر جلو و کنار، اشاره کرد.

رانندگی با LX570 کاملاً راحت و آرامش‌بخش است و برای سفرهای طولانی بسیار مناسب است. موقعیت بالای صندلی راننده و سرنشینان یک دید بسیار عالی از سطح جاده را در اختیار قرار می‌دهد؛ انگار که در جایگاهی بالاتر از دیگران که سرنشین اتومبیل‌های دیگر هستند، قرار می‌گیرید. یک موتور بزرگ 5.7 لیتری V8 با قدرت ۳۸۳ اسب‌بخار و گشتاور ۵۴۶ نیوتن‌متر، پیشرانه این خودرو را تشکیل می‌دهد و اعتماد به نفس راننده را افزایش می‌دهد. واکنش موتور V8 به پدال گاز بسیار سریع است و می‌تواند به سرعت فرمان‌های راننده را پیاده کند.

سیستم دیفرانسیل چهار چرخ متحرک در LX570 دارای ۴ حالت است که توسط یک سوئیچ بر روی وسط کنسول کنترل می‌شود. بسته به شرایط می‌توان دیفرانسیل میانی را به صورت کم یا زیاد درگیر کرد.

لکسس LX570 خودروی بزرگی است و همین شاید تنها نقطه ضعفش محسوب می‌شود. این شاسی‌بلند بزرگ نمی‌تواند در پارکینگ‌ها و مانورهای شهری، عملکرد خوبی داشته باشد. البته در مسیرهای بین تپه‌ها، به دلیل بزرگ بودن کاپوت، دید راننده می‌تواند مشکل داشته باشد؛ ولی در مسیرهای باز، این موضوع یکی از برتری‌های LX570 محسوب می‌شود. در مجموع، لکسس LX570 شرایط یک خودروی لوکس را برای صاحبش ایجاد می‌کند و قابلیت بی‌نظیری در رانندگی خارج از جاده و یدک‌کشیدن دارد. در مسافرت‌های طولانی، می‌توان با آرامش در پشت فرمان LX570 نشست و از یک تجربه رانندگی لوکس لذت برد .

منبع پدال


نظرات