1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ورود نسل جدید IS به کشور با انگیزه انتقام گیری

ورود نسل جدید IS به کشور با انگیزه انتقام گیری

16 شهریور 1393
  • 17

لکسس is 250 مدل 2014

از جدیدترین خودروهایی که مجوز ورود به بازار ایران را دریافت کرده‌اند می‌توان به نسل جدید کیا ریو، کیا سراتو کوپه، اپل آسترا، اپل کورسا، نسل جدید لکسس GS و لکسس IS 2014 اشاره کرد. اما مهم‌ترین خودرویی که به تازگی قرار است وارد خیابان‌های کشور شود مرسدس‌بنز C کلاس ۲۰۱۵ است. در حال حاضر حدود ۳۰ دستگاه از نسل جدید Cکلاس در یکی از گمرک‌های کشور رویت شده که در انتظار ترخیص هستند. بنابراین نسل جدید مرسدس‌بنز Cکلاس پس از یک تأخیر طولانی قرار است به بازار خودرویی ایران آمده و با BMW سری ۳ رقابت کند که مدت‌هاست میخش را در این بازار کوبیده است!

اما مهم‌ترین خودرویی که اکنون از گمرک ترخیص شده لکسس IS 2014 است. خودروی مورد نظر هفته گذشته از گمرک شهریار ترخیص شده و اکنون در تهران منتظر دریافت پلاک است. نکته جالبی که در این بین وجود دارد این است که IS جدید با توجه به این که یک سال دیرتر از نسل جدید لکسس GS تولید شده اما اکنون زودتر از آن توانسته وارد بازار ایران شود. البته به زودی شاهد ورود GS جدید هم خواهیم بود.

لکسس is 250 مدل 2014

ناکامی نسل دوم IS در ایران

لکسس IS در کلاس خودروهای سدان متوسط لوکس قرار داشته و با رقبای قدری همچون BMW سری ۳‌، مرسدس‌بنز Cکلاس، آئودی A4‌، کادیلاک ATS‌، اینفینیتی Q و … رو در روست. اما از میان رقبای آن تنها سری ۳ و Cکلاس در بازار ایران حضور دارند. سه سال پیش یعنی در سال ۱۳۹۰‌، نمونه صفرکیلومتر نسل دوم لکسس IS با قیمت ۹۲ میلیون تومانی خود از BMW 330i با قیمت ۱۳۵ میلیون تومانی و مرسدس‌بنز C350 با قیمت۱۵۸ میلیون تومانی خیلی ارزان‌تر بود.اما قیمت بسیار پایین آن نسبت به رقبای آلمانی‌اش هم نتوانست فروش خوبی را برای IS رقم بزند. دلیل این امر برتری و فاصله خیلی زیاد سری ۳ و C کلاس نسبت به آن بود. از نظر ظاهری لکسس IS قطعاً حرفی برای گفتن نداشت و از نظر فنی نیز خیلی با رقبایش فاصله داشت. همچنین از نظر شتاب و مصرف سوخت هم از رقبایش عقب بود. تنها برتری محسوس IS نسبت به رقبایش گارانتی آن بود که از طرف شرکت واردکننده طبق استانداردهای کمپانی لکسس ۷ سال یا ۵۰۰ هزار کیلومتر گارانتی شده بود. با این حال امکانات خوب لکسس IS در کنار گارانتی خوب و قیمت پایینش نتوانست فروش بیشتری برای آن نسبت به رقبای آلمانی‌اش رقم بزند.

نسل سوم برای انتقام!

نسل جدید (سوم) لکسس IS در سال ۲۰۱۴ وارد بازار جهانی شده و اکنون در نیمه دوم سال ۲۰۱۴ پایش به بازار خودرویی کشورمان هم باز شده است. لکسس IS از نظر ظاهری بسیار بهتر از نسل قبل خود شده و زیر کاپوت مدل IS250 آن یک پیشرانه شش سیلندر خورجینی ۲۴۹۴ سی‌سی قرار دارد که ۲۰۴ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. قدرت تولید شده توسط پیشرانه به کمک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این ژاپنی پر ادعا ۸ ثانیه بوده و حداکثر تا ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد.لکسس IS با ظاهر و خصوصیات جدید خود آمده تا انتقام پدرش را از Cکلاس و سری ۳ بگیرد. قضیه زمانی جدی‌تر می‌شود که بدانید لکسس IS در بین محصولات ۲۰۱۴ خودرویی جزو ۱۵ خودرویی است که بیشترین پیشرفت را نسبت به نسل قبلی خود داشته است. بنابراین این یک زنگ خطر جدی است برای BMW سری ۳ و مرسدس‌بنز Cکلاس!IS جدید با ظاهری بسیار زیبا و جذاب آمده تا تنور کلاس سدان متوسط‌های لوکس را در بازار ایران داغ کند. لکسس مورد نظر از نوع IS250 بوده و قیمت تقریبی آن حدود ۲۹۰ الی ۳۰۰ میلیون تومان عنوان شده است. این در حالی است که اکنون BMW 320i و مرسدس‌بنز C200 به ترتیب در بازار آزاد حدود ۲۷۰ و ۲۸۰ میلیون تومان قیمت دارند. یعنی این بار شرایط تغییر کرده و خودروی ژاپنی گران‌تر از رقبای آلمانی خودش است. البته جالب است بدانید از نظر فنی، شتاب و مصرف سوخت، ارزان‌ترین خودرو برترین بوده و گران‌ترین خودرو بدترین! اکنون باید منتظر ماند دید که پیروز میدان این بار کدام سدان متوسط لوکس است؟



نظرات

  • یوونتوس یوونتوس (5 مهر 1393 ساعت 16:06)

    چراغهای IS بیش از حد فضاییه. یک جور حس کارتونی به آدم دست میده.

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (17 شهریور 1393 ساعت 05:33)

    من داشبوردشو دوست دارم. لکسس کارش بیسته.

  • عشق خودروهای ژاپنی عشق خودروهای ژاپنی (16 شهریور 1393 ساعت 18:52)

    طراحی ظاهری لکسوس خیلی از بنز کلاس c و بی ام و سرس 3 سره.امکانات بیشتری داره و طراحی داخلی بهتر ی داره.نقطه ضعف is 250 موتورشه که برخلاف بنز و بی ام و توربو شارژ نداره و مصرفشم بالا تره.تو کشور ما در نهایت بنز و بی ام و حرف اول و آخرو میزنن و زیاد طرفدار دارن.ولی انتخاب من لکسوسه باشد که به راه راست هدایت شوید:D

    عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (17 شهریور 1393 ساعت 05:31)

    آره دوست من منم حرف شمارو تایید میکنم. طراحی لکسس جالبه مخصوصا مدل is 250

  • هومن همدانی هومن همدانی (16 شهریور 1393 ساعت 15:49)

    واقعا ما ایرانی ها جانب داری ها مون هم در نوع خودش جالبه؟؟؟
    اول از همه این ماشین تو ایران با توجه به آپشن هایی که داره بین 245 تا 270 میلیون تومن قیمت داره و حتی مدل F sport اون هم حدود 275 تا 280 میلیون تومن هست که از هر لحاظ از نظر آپشن غیر قابل مقایسه با رقبای خودشه.واقعا من نمیدونم چطوری منبع خبر قیمت 290 تا 300 میلیون رو این ماشین زده؟
    در ضمن از نظر فنی چطور bmw 320 از این ماشین بهتره؟؟؟
    از نظر قدرت که کلا قابل مقایسه نیستند از نظر سرعت هم که سرعت این ماشین252 کیلومتر بر ساعته در نسخه های جهانی و 225 نسخه محدود شده اون در بازار آمریکا هست که باز هم برتره.در زمینه آپشن ها و هندلینگ هم کمی بررسی های سایت های معتبر رو بخونید همه چیز معلومه ک کدوم برتره.در آخر شتاب صفر تا صد این ماشین 7.7 ثانیه هست و گشتاورش 256 نیوتن بر متر که متاسفانه اشتباه و یا شاید هم طرفدارانه نوشته شده.

  • نادرتیونینگ نادرتیونینگ (16 شهریور 1393 ساعت 12:57)

    خیلی ماشین خوبیه کیفیت یعنی لکسس

    عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (17 شهریور 1393 ساعت 05:36)

    آره دوست من. هم لکسس هم تویوتا هم مزدا و در کل همه ی ماشینای ژاپنی باکیفیت هستند.

  • احسان ام بی احسان ام بی (16 شهریور 1393 ساعت 12:52)

    تقریبا تمامی مدل های لکسوس در ایران موفق اند منتظر مدل RC هستیم

    http://www.gtspirit.com/2014/03/05/geneva-2014-lexus-rc-350-f-sport/

  • مهرشاد منصوری مهرشاد منصوری (16 شهریور 1393 ساعت 12:28)

    خیلی زیباست ولی چراغ ترمزش خیلی به چرخ عقب کشیده شده.

  • تنبور تنبور (16 شهریور 1393 ساعت 12:08)

    این مدل is یا معمولیه اگه مدلisf بیاد حتما موفق میشه

  • هایپر هایپر (16 شهریور 1393 ساعت 11:38)

    با این که از لکسوس خوشم میاد مخصوصا این مدلش ولی مرسدس بنز سری c رو به این ترجیح میدم این مدل لکسوس خیلی طراحی جوون پسندانه ای داره ولی بنز یه پختگی داره که من خوشم میاد و دیگه این که قیمت این دو ماشین تو بازار برابره که تو متن اومده بود خودروی ژاپنی گران‌تر از رقبای آلمانی خودش است ( البته قیمت بی ام دبلیو 320i رو نمیدونم )

  • تختگاز تختگاز (9 آذر 1393 ساعت 13:23)

    توعکس یه چیزه ازنزدیک یه چیزی دیگه

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (10 مهر 1393 ساعت 02:31)

    در قاره ی خودمون بهترین کارخانه های خودروسازی داریم. نمونش هم همین لکسوسه ...

  • تنبور تنبور (2 مهر 1393 ساعت 12:46)

    چراغ های عقب خیلی کشیده و دراز شده

  • امیدپ امیدپ (4 تیر 1393 ساعت 07:52)

    وای عجب شاهکاریه این لکسوس 250 . خیلی خواستنیه