1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بررسی لکسس IS توربو مدل 2016

بررسی لکسس IS توربو مدل 2016

7 دی 1394
  • 1

کوچکترین عضو خانواده سدان های لکسس، با پیشرانه ای جدید و چهره ای به روز شده می تواند نفس تازه ای در این کلاس بدمد.

در حالی که پیش از این پیشرانه اصلی این خودرو، نسخه ای شش سیلندر 2.5 لیتری با تنفس طبیعی بود اکنون برای مقابله به مثل با سدان های توربوی آلمانی، پیشرانه ای 4 سیلندر 2.0 لیتری توربو در قلب آن می تپد. این موتور 2.0 لیتری کوچک و سبک وزن، در طیف وسیعی از محصولات اخیر لکسس نظیر مدل های NX و RX به خدمت گرفته می شود. توربین دوقلو همراه با زمانبندی متغیر هوشمند سوپاپ ها باعث خروج 241 اسب بخار در دور موتور 5800 و 350 نیوتن متر در دور موتور مابین 1650 تا 4400 دور بر دقیقه می شوند. این اعداد نشان از افزایش 6 اسبی قدرت نسبت به خروجی همین موتور در کراس اوور NX البته در دور موتور بالاتر دارد.

با چنین پیشرانه ای و با کمک گرفتن از یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک با مبدل گشتاور (برخلاف گیربکس شش سرعته مدل NX) این خودروی دیفرانسیل عقب قادر است در 7 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و نهایتا به سرعت 230 کیلومتر بر ساعت نیز برسد.

می توان گفت که عملکرد این خودرو نسبت به رقبای نامدار آن یعنی مرسدس C250 AMG Line و ب ام و 330i M Sport کندتر است. مثلا BMW با موتور 252 اسبی و 350 نیوتن متری شتابی 5.8 ثانیه ای دارد. مرسدس نیز از موتور 211 اسبی و 350 نیوتن متری خود، شتاب 6.6 ثانیه ای حاصل می کند. حتی C300 مرسدس با قدرت 248 اسب بخار و گشتاور 370 نیوتن متر نیز از این هم سریع تر است. بنابراین لکسس تنها می تواند با مدل های پایین تری نظیر C200 مرسدس و BMW 320i و آئودی A4 رقابتی شانه به شانه داشته باشد.

لکسس در مدل F اسپرت از چهره ای تهاجمی و جذاب سود می برد. چراغهای کوچک و تیز و جلوپنجره بزرگ و هواکش ها و شکاف های متعدد، انتظارات از عملکرد این خودرو را افزون کرده اند. چرخ های 18 اینچی آلیاژی با تایرهای 255/40 در جلو و 255/35 در عقب و سیستم تعلیق تطبیقی نیز از ویژگی های انحصاری مدل F اسپرت می باشند.

احساسی که در پشت فرمان کاکپیت گونه و فضای ساده داشبورد خواهید داشت، مشابه قرارگیری در فضایی تکنولوژیک همراه با کیفیت بالا است. یک تاچ پد به سبک لکسس در کنسول قرار گرفته که بسیاری از عملگرهای سیستم ها را از طریق آن و نمایشگر روی داشبورد می توان کنترل نمود. با وجود چنین سیستمی هنوز تعداد زیادی از دکمه ها نیز وجود دارند که می شد همانند آئودی، آنها را حذف نمود. پانل دیجیتالی روبروی راننده هم گرافیک خیره کننده و انیمیشن های جالبی دارد.

به نظر می رسد توجه اندکی به نکات ریز و پیش پا افتاده شده است. به عنوان مثال فضاهای کافی برای اشیای کوچک درنظر گرفته نشده و دسترسی به فضاهای موجود نیز دشوار است.

ابعاد خودرو با طول 4665 و عرض 1810 اندکی از BMW سری 3 بزرگ تر است. هرچند فاصله دو محور آن یک سانتی متر کمتر است. بنابراین فضای کابین کمی دنج به نظر می رسد. فضای سر سرنشینان برای افرادی با قد 175 سانتی متر عالی است. فضا زانوها نیز کافیست. در عوض تونل میانی قسمت عقب و سبک خاص نیمکت عقب که قسمت میانی آن برجسته است، عملا این خودرو را تنها برای چهار سرنشین مناسب ساخته است. نوع طراحی صندلی ها نیز برای مسافت های بالا باعث خستگی می شوند.

در نتیجه باید ضمن اشاره به عملکرد بهبود یافته پیشرانه و راندمان خودرو، طراحی متفاوت و کیفیت بالای مواد مورد استفاده، معایبی چون تاخیر توربو، فضای محدود سرنشینان عقب و عملکرد پایین تر از رقبا را به عنوان موارد منفی این خودرو ذکر نمود.

 بررسی لکسس IS توربو مدل 2016

 بررسی لکسس IS توربو مدل 2016

 بررسی لکسس IS توربو مدل 2016

 بررسی لکسس IS توربو مدل 2016

 بررسی لکسس IS توربو مدل 2016

 بررسی لکسس IS توربو مدل 2016

 بررسی لکسس IS توربو مدل 2016

 بررسی لکسس IS توربو مدل 2016

 بررسی لکسس IS توربو مدل 2016

 بررسی لکسس IS توربو مدل 2016

 بررسی لکسس IS توربو مدل 2016

 بررسی لکسس IS توربو مدل 2016

 بررسی لکسس IS توربو مدل 2016

منبع پدال


نظرات

  • مرتضی مرتضی (30 اردیبهشت 1395 ساعت 15:47)

    قیمت این ماشین توی ایران ظاهرا حدود 260 میلیون تومانه. آیا واقعا به این قیمت می ارزه؟ لطفا دوستان راهنمایی بفرمایند. متشکرم