1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کم مصرف اما چابک ، معرفی lexus CT200H

کم مصرف اما چابک ، معرفی lexus CT200H

31 فروردین 1393
  • 1

شاید در ایران به آن اندازه به این خودروها بهاء داده نشده باشد ، شاید هم چون برای مردم ایران تازگی داشته ، از این خودروهای کم مصرف و دوستدار محیط زیست استقبال مناسبی صورت نمی گیرد .

لکسوس با ورود این خودرو به ایران شاید فلسفه خودرویی ارزان و کم مصرف را کمی نقض نموده باشد ولی به راحتی کارایی و امکانات این مدل زیبا را به همه نشان داد ، خودرویی هاچ بک ، با ابعادی مناسب به همراه زیبایی و قدرت حرکتی مناسب .

حال این برند خوش نام ژاپنی تصمیم بر ارائه مدل 2014 این محصول زیبا داشته است و ظاهرا به ارائه فیس لیفتی از این خودرو بسنده نموده است . CT 200h بهترین فروش لکسوس در چندین کشور اروپایی از جمله فرانسه ، انگلستان ، ایتالیا ، اسپانیا ، نروژ و هلند را در بین محصولات این گروه خودرو سازی داشته و این نشان از کیفیت مناسب و همچنین کارایی این محصول در میان رقبای هم برند خویش و همچنین رقبای هم کلاس خویش ( خودروهای کوچک و هیبریدی ) داشته و دارد .

در مرحله اول، لکسوس به طراحی جذاب و زیبا به همراه نشان دادن تصویری زیبا و لوکس از این خودروی دوست داشتنی اقدام نموده است .

ظاهرا لکسوس این خودرو را با طراحی کمی جوان پسندانه و جسورانه راهی بازار نموده است ، تا بتواند این محصول را در میان جوانان بیشتر به فروش برساند ، از جمله این تغییرات می توان به جلو پنجره ای جذاب و خشن و همچنین ایجاد بال جدید در عقب خودرو و در قسمت بالای صندوق بار اشاره داشت .

فضای داخلی این محصول به همراه طراحی صندلی های جدید ، به نحوی ساده ولی دارای زیبایی مناسبی بوده به نحوی که اغلب در نگاه اول آنرا تحسین خواهید نمود و پس از مدتی که به طراحی آن بیشتر دقت می نمایید ، زیبایی و راحتی را در این طراحی به چشم خواهید دید و در همین زمان بوده که متوجه می شوید اگر به مدت زمان طولانی بر روی این صندلی ها تکیه دهید ، خستگی بسیاری را احساس نخواهید نمود .

بدنه ظاهری این خودرو ، دارای 11 انتخاب رنگ به همراه انتخاب رینگ های 16 و یا 17 اینچی می باشد ، این موارد به همراه ابعاد کمی بزرگتر بدنه شاید در کل بتواند جوانان بیشتری را علاقه مند به خرید این خودرو بنماید .

در بخش امکانات نمایشگر 4.2 اینچی لمسی به همراه سیستم رهیاب ماهواره ای و همچنین وجود سیستم صوتی و حرفه ای مارک لوینسون به همراه 13 بلندگو که قابلیت پخش USB به همراه سیستم پخش MP3 را داشته که در این زمینه یک هارد با حجم قابل ملاحظه 10 گیگابایت در اختیار داشته تا بتوانید موسیقی های مورد علاقه خویش را بر روی این بخش قرار داده تا کمتر به اتصاال USB نیاز داشته باشید و برای رانندگی در شهر و همچنین رانندگی در جاده شرایط مناسبی را به همراه خواهد داشت که از رانندگی با این خودرو لذت ببرید .

در این خودرو سیستم های ایمنی به مانند همه خودروهای لکسوس کاملا در نظر گرفته شده است و همچنین سیستم کنترل میزان باد تایر چرخ ها و همچنین برای راحتی راننده سیستم کنترل نور جدید طراحی شده است تا به مدت 15 ثانیه پس از ورود به خودرو و یا در حالتی که خودرو متوقف شده است ، سیستم روشنایی داخلی خودرو روشن مانده و این سیستم نیز نمایی زیبا را به داخل خودرو اهدا می نماید .

ظاهرا لکسوس سیستم انتقال قدرت CVT را برای این خودرو انتخاب داشته است و برای همین در کنار توان هیبریدی این محصول باید در انتظار انتشار اعداد بسیار جالب و خواندنی در رابطه با مصرف سوخت این خودرو بمانیم .
موتور این خودرو یک موتور 4 سیندر 1.8 لیتری ( 1800 سی سی ) بوده که از سیستم سینرژی تویوتا استفاده می نماید که بسیار کارآمد و با توان بالایی می باشد . توان خروجی این سیستم در موتور بنزینی معادل 99 اسب بخار و در موتور الکتریکی معادل 82 اسب بخار می باشد . این 2 موتور به کمک یکدیگر شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعتی معادل 10.3 ثانیه را به این خودرو اهدا می نمایند و همچنین استانداردهای سختگیرانه یورو 6 را نیز با موفقیت پشت سر خواهند گذاشت .

در نهایت نیز امیدواریم این خودرو به صورت رسمی وارد بازار ایران گردیده تا بتوانیم در شرایطی مناسب به تست و بررسی این خودرو اقدام نماییم .



نظرات

  • علاقمند خودروی ژاپنی علاقمند خودروی ژاپنی (31 فروردین 1393 ساعت 12:53)

    فقط ژاپن