1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. لامبورگینی اوراکان با 2000 اسب پرنفس

لامبورگینی اوراکان با 2000 اسب پرنفس

19 آذر 1394
  • 0

مسابقات زیرزمینی همواره شاهد خودروهایی با قوای بسیار بالا و پیشرانه‌هایی تا سرحد جنون، تقویت شده می‌باشند. در این جا دیگر اهمیتی به استانداردهای آلایندگی و یا استهلاک موتورها داده نمی‌شود و همه چیز در خدمت بردن یک مسابقه شبانه آماده شده است. از سویی کارگاه آندرگراند ریسینگ (Underground Racing) نیز برای تأمین چنین اهدافی به وجود آمده است و شاید مهم‌ترین وجه خودروهایی که از این کارگاه بیرون می‌آیند، قدرت دیوانه‌وار و خیره کننده آنها باشند.

در آخرین پروژه تیونینگ اندرگراند ریسینگ، شاهد تبدیل یک لامبورگینی اوراکان 2015 به یک گاو نر دیوانه هستیم که به اندازه 2200 اسب بخار قدرت دارد. بله درست خواندید، 2200 اسب پر نفسی که می‌خواهند این گاو خشمگین را از زمین کنده و همانند هواپیما به پرواز دراورند.

تغییرات انجام شده روی موتور همانند سحر و جادو می‌مانند. اما مهم‌ترین تغییرات شامل استفاده از توربوشارژر دوقلو برای موتور و تغییر سیستم کنترل الکترونیکی تزریق سوخت است. سیستم خروجی اگزوز نیز کاملاً تغییر کرده است.

اگر در ابتدا لامبورگینی اوراکان خود را به کارگاه این شرکت ببرید باید 49 هزار دلار بابت یک توربوشارژر دوقلوی خوب پرداخت کنید. تغییرات ECU برای استفاده از بنزین اکتان 93 که در مجموع قدرت خودرو را به 800 اسب بخار افزایش می‌دهد، 93 هزار دلار آب می‌خورد. برای رساندن قدرت به 900 اسب بخار باید 59 هزار دلار دیگر پرداخت کنید. اگر این دو مرحله برای شما راضی کننده نیست می‌توانید به سراغ موتور 1000 اسبی و برنامه 1250 اسبی بروید که 69 و 99 هزار دلار دیگر برایتان خرج بر می‌دارد. در این وضعیت، قیمت خودروی شما با یک سوپراسپرت برابری می‌کند در حالی که قدرت آن در محدوده هایپرکارها قرار دارد.

اما مرحله نهایی شامل توربوی دوقلوی نسخه X و همچنین سیستم تزریق سوخت مسابقه‌ای است که در دو نسخه 1500 اسبی و 2200 اسبی ارائه می‌شود.

بدین ترتیب حتی قدرتمندترین خودروهای هایپرکار را در یک مسابقه زیرزمینی می‌توانید شکست دهید. مگر اینکه نفس‌های این همه اسب، خودروی شما را به آتش بکشد.

هنوز از قیمت و هزینه پکیج‌های نهایی این تیونینگ خبری منتشر نشده است.

 لامبورگینی اوراکان با 2000 اسب پرنفس

 لامبورگینی اوراکان با 2000 اسب پرنفس

 لامبورگینی اوراکان با 2000 اسب پرنفس

 لامبورگینی اوراکان با 2000 اسب پرنفس

منبع پدال


نظرات