1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. پرده‌برداری از لامبورگینی اونتادور S

پرده‌برداری از لامبورگینی اونتادور S

30 آذر 1395
  • 1

لامبورگینی اونتادور، سوپر اسپرت اصلی و رده‌بالای این شرکت ایتالیایی، اینک یک عضو جدید را در خانواده خود پذیرا می‌شود. مدل S با ظاهری همانند مدل خشمگین SV و با ویژگی‌هایی جدید با قدرت خروجی بالاتر موتور و فناوری‌های نو.

 پرده‌برداری از لامبورگینی اونتادور S

آخرین نسل از مدل 12 سیلندر اونتادور با موتور تنفس طبیعی هنوز هم طرفداران زیادی دارد. در نسخه S شاهد یک به‌روزرسانی بصری در این خودرو هستیم اما بیشتر تغییرات را باید در درون آن جستجو کرد. تغییرات طراحی خودرو شامل برخی نشانه‌های تهاجمی برگرفته از مدل SV، تغییر هواکش و اسپلیتر جلو برای بهبود جریان هوا و خنک‌کنندگی بهتر، دیفیوزر بزرگتر عقب با باله‌های عمودی فیبر کربنی برای بهبود فشار و نیروی داون فورس، اگزوزهای سه‌گانه عقب و تغییرات ظریف دیگر می‌شود.

جای تعجبی نیست که موتور 6.5 لیتری V12 این خودرو با قدرت خروجی 740 اسب بخار، 40 اسب، بیش از سلف خود نیرو تولید می‌کند و گشتاور آن نیز به 690 نیوتن متر رسیده است. برای تحقق این منظور، لامبورگینی روی سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها یا VVS و همچنین سیستم مکش متغیر VIS کار کرده و همچنین دور مجاز موتور را نیز از 8350 به 8500 دور بر دقیقه افزایش داده است.

 پرده‌برداری از لامبورگینی اونتادور S

علاوه بر این سیستم اگزوز خودرو نیز تغییر کرده و بهینه شده است در حالی که وزن این سیستم 20 درصد کاهش یافته و شامل سه عدد خروجی در قسمت مرکزی خودرو در عقب می‌شود. سیستم انتقال نیروی 7 سرعته بهینه شده نیز با انتقال نیرو به هر چهار چرخ از طریق نسل چهارم سیستم 4WD می‌تواند شتاب صفر تا صد 2.9 ثانیه‌ای را محقق سازد. در حالی که بیشینه سرعت آن همچنان روی 350 کیلومتر بر ساعت باقی مانده است.

 پرده‌برداری از لامبورگینی اونتادور S

اونتادور S نخستین خودروی لامبورگینی است که از سیستم فرمان‌پذیری هر چهار چرخ سود می‌برد. در سرعت‌های پایین و متوسط این موضوع باعث چرخش خودرو در دایره کوچک‌تری می‌شود و در سرعت‌های بالا، ثبات بیشتری بدان می‌دهد. طبق گفته لامبورگینی در سرعت‌های پایین، چرخ‌های عقب در جهت عکس چرخ‌های جلو زاویه می‌گیرند تا شعاع چرخش کاهش یابد. در سرعت‌های بالا، جهت و زاویه چرخ‌های عقب مانند چرخ‌های جلو خواهد بود تا کنترل بهتری روی خودرو در حرکات سریع حاصل گردد.

پیشرفت دیگر این خودرو در سیستم تعلیق مغناطیسی رئولوژیکی با میرایی متغیر و تایرهای پیرلی P زیرو و همچنین ترمزهای کربن سرامیکی استاندارد آن است که می‌توانند خودرو را در مسافت 31 متر از سرعت 100 کیلومتر متوقف نمایند.

به گفته لامبورگینی، نیروی داون فورس محور جلو تا 130 درصد بهبود یافته و همچنین در زمانی که باله عقب در موقعیت مطلوب قرار گیرد نیروی چسبندگی و رو به پایین بیش از 400 درصد بهتر از مدل قبلی خواهد بود.

 پرده‌برداری از لامبورگینی اونتادور S

در رانندگی روزمره، میزان گشتاور توزیع شده بین دو محور به صورت 60/40 بین محورهای عقب و جلو خواهد بود. در حالی که در یک رانندگی اسپرت تفریحی میزان گشتاور محور عقب به 90 درصد هم می‌رسد اما در حالت مسابقه کامل این تقسیم، به میزان 80/40 خواهد بود.

درون کابین یک نمایشگر رنگی دیجیتالی جدید قرار گرفته و چهار حالت رانندگی مختلف نیز قابل انتخاب است. سیستم سرگرمی جدید با پشتیبانی از اپل کارپلی و سیستم تلمتری اختیاری لامبورگینی و برنامه‌های سارشی تقویت شده است.

اونتادور S از بهار سال 2017 با قیمت پایه 281 هزار یورو در دسترس مشتریان پولدار این شرکت قرار می‌گیرد.

 پرده‌برداری از لامبورگینی اونتادور S

منبع:carscoops,paultan.org



نظرات

  • erfan erfan (2 دی 1395 ساعت 14:22)

    خیلی عالی بود