1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آشنایی با اولین مدل کونیگ زگ

آشنایی با اولین مدل کونیگ زگ

15 مهر 1394
  • 0

کونیگ‌زگ one:1 و رگرا واقعاً خودروهای اعجاب‌انگیزی‌ هستند؛ تکنولوژی‌های نوآورانه، عملکرد خارق‌العاده و کیفیت ساخت بالا از جمله ویژگی‌های اصلی این مدل‌ها محسوب می‌شوند. ولی ایده و کانسپت این کمپانی واقعاً از کجا آمده است؟

در اینجا یک اتومبیل قهوه‌ای رنگ با ظاهر خام و زمخت را می‌بینید که نه یک مدل بدل از کونیگ‌زگ و نه یک نسخه کپی از آن است، بلکه اولین نمونه‌ای است که با علاقه «کریستین فان کونیگ‌زگ» به مهندسی و فرهنگ اتومبیل، متولد شده است. این در واقع، پایه و اساس حرکتی است که باعث شده محصولات کونیگ‌زگ به پوسترها راه پیدا کنند.

این نمونه اولیه جالب، اخیراً به کارخانه خودروساز سوئدی وارد شده تا با جانشینان شایسته‌ا‌ش، یعنی مدل‌های چون CC8S، CCR، CCXR، CCXR ادیشن، آگرا R و مدل بی‌همتای One:1، در یک عکس تاریخی حضور داشته باشد.

مطابق نوشته وبلاگ رسمی کونیگ‌زگ، بسیاری از این مدل‌ها در مواقع مختلف سال و معمولاً به عنوانی بخشی از برنامه نگهداری خود، به کارخانه می‌آیند. ولی آمدن یک نمون اولیه، اتفاقی است که کمتر پیش می‌آید؛ چرا که این خودرو زمان زیادی از عمرش را در موزه موتور «موتالا»، در حدود ۲۰۰ کیلومتر غرب استکهلم سوئد، می‌گذراند.

برای ساختن این خودرو، زمانی به اندازه ۲ سال صرف شده است و اولین حضورش به صورت عمومی در پیست، در سال ۱۹۹۶ بوده است. بنابراین، سال ۱۹۹۴ را باید سال تأسیس کمپانی کونیگ‌زگ درنظر بگیریم. حالا ببینیم که چه هیولایی در زیر پوست اولین کونیگ‌زگ خوابیده است. البته پیشرانه این خودرو، دقیقاً‌ دارای یک قدرت عجیب و غریب و با اسب‌بخار بالا نبوده است. کونیگ‌زگ قبل از اینکه نسخه خود از موتور V8 فورد را بسازد، قصد داشت تا آئودی را بیش از اینها بر سر زبان‌ها بیندازد و از پیشرانه این خودروساز آلمانی استفاده می‌کرد. به همین دلیل بود که این نمونه اولیه از یک موتور ۴/۲ لیتری V8 آئودی در آن دوره بهره می‌برد؛ موتوری که به لطف تنظیمات سیستم مکش و اگزوزش، قدرتی در حدود ۳۰۰ اسب‌بخار داشت. در هر حال، همان‌طور که می‌دانید، این معامله با آئودی صورت نگرفت و کونیگ‌زگ رویکردی متفاوت برای توسعه محصولاتش برگزید.

ولی موضوع استفاده از رنگ قهوه‌ای چه بود؟ سؤالی که شاید از همان لحظه اول دیدن تصویر این کونیگ‌زگ در ذهن شما شکل گرفته باشد. باید گفت که این خودرو، در ابتدا به رنگ نقره‌ای رنگ‌آمیزی شده بود و درهای خسته‌کننده و معمولی به صورت مفصلی داشت؛ ولی وقتی «کونیگ‌زگ» به طرح درهای منحصر به فرد « منحنی همساز دو سطحی» رسید، این خودروساز مجبور شد پنل‌های بدنه و همین طور رنگ بدنه را برای مطابقت با این اختراع جدید تغییر دهد. خلاصه مطلب اینکه، شخص «کونیگ‌زگ» از طریق تلفن رنگ لازم برای استفاده در بدنه را تعیین کرد، ولی در رنگ‌آمیزی نهایی یک رنگ کاملاً متفاوت به کار برده شد. ولی در هر صورت، ظاهر زیبایی برای این خودرو ایجاد شده و از فاصله‌ای دور، به عنوان یک کونیگ‌زگ قابل‌تشخیص است. به‌علاوه، این خودرو، پایه و اساس محصولات کامل و بی‌نقصی است که امروز، پس از ۱۹ سال در خط تولید کونیگ‌زگ دیده می‌شوند.

 آشنایی با اولین مدل کونیگ زگ

 آشنایی با اولین مدل کونیگ زگ

 آشنایی با اولین مدل کونیگ زگ

 آشنایی با اولین مدل کونیگ زگ

 آشنایی با اولین مدل کونیگ زگ

 آشنایی با اولین مدل کونیگ زگ

 آشنایی با اولین مدل کونیگ زگ

 آشنایی با اولین مدل کونیگ زگ

 آشنایی با اولین مدل کونیگ زگ

منبع پدال


نظرات