1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. شاسی بلند لوکس جدید کیا

شاسی بلند لوکس جدید کیا

24 دی 1394
  • 0

کانسپت جدید کیا یک SUV بزرگ با 7 صندلی است که می‌تواند در یک کلاس بالاتر از سورنتو و یادآور کیا موهاوی بازنشسته باشد.

کیا تلوراید کانسپت که نام خود را از یک پیست اسکی در ایالت کلرادو گرفته از معماری مشابه با کیا سورنتو اما کشیده‌تر از آن بهره می‌برد. فاصله بین دو محور این خودرو 302 میلی‌متر افزوده شده و به 3081 میلی‌متر رسیده است. بدین ترتیب سه ردیف صندلی لوکس در این SUV جای می‌گیرند. در حالی که عرض خودرو نیز 2010 میلی‌متر و ارتفاع آن 1800 میلی‌متر می‌باشند که در مقایسه با سورنتوی فعلی نشان از 241 میلی‌متر عرض و 111 میلی‌متر ارتفاع بیشتر دارند.

طراحی کیا تلورید در مرکز طراحی کیا در آمریکا انجام شده است. جلوپنجره مشبک با امضای موسوم به بینی ببر، مستطیلی شکل شده و چراغ‌های کوچک جلو به‌صورت چهار چراغ LED افقی درآمده‌اند که این ترکیب، سیمایی تنومند و البته همانند خودروهای SUV کلاسیک آمریکایی بدان بخشیده است.

نمای جانبی خودرو، متأثر از شاسی بلندهای پرمیوم روز جهان است. اما سبک باز شدن خودکشی درب‌ها که در آن درب‌های عقب به‌صورت معکوس باز می‌شوند و دستگیره‌های منحصر به فرد آنها بیشتر متناسب با حال و هوای یک خودروی مفهومی است تا واقعی. در پشت گلگیرهای جلو نیز خروجی هوا با روکش کرومی به چشم می‌خورد. قاب خارجی آینه‌های جانبی نیز، روکشی کرومی دارد. چرخ‌های بسیار بزرگ 22 اینچی 5 پره نیز با روکش کرومی به نمای جانبی خودرو کمک نموده‌اند.

اگر از پشت به کیا تلوراید نگاه کنید چراغ‌های باریک و عمودی آن و نوار پهن کرومی زیر سپر عقب که اگزوزهای دو سمت را دربر گرفته تعجب شما را بر می‌انگیزد. این نما بیشتر مشابه خودروهای مینی ون می‌باشد تا یک شاسی‌بلند لوکس اما با این حال، باعث تمایزان با بسیاری از خودروهای کراس اوور و SUV متداول بازار می‌شود.

با بازشدن درب‌ها با زاویه 90 درجه، فضایی وسیع و لوکس با صندلی‌های کاپیتانی، جلوی چشمان شما قرار می‌گیرد. صندلی‌های ردیف دوم مجهز به استراحتگاه قابل بازشدن پا می‌باشند. ردیف سوم صندلی‌ها نیز تاشو بوده و می‌توان از فضای آنها برای افزودن به جای بار استفاده کرد. از ویژگی‌های صندلی‌های ردیف وسط، وجود سنسورهای هوشمند برای ضبط علائم تندرستی مانند ضربان قلب و میزان استرس مسافرین است. بعلاوه کابین با فناوری‌های سلامتی و بهداشتی نظیر سیستم نوردرمانی با تابش نور LER برای جوان‌سازی و بهبود انرژی مسافران تجهیز شده است.

جلوداشبورد کیا تلوراید، ویترینی از قطعات چاپ شده سه بعدی است. طراحی این قسمت مینی مال به نظر می‌رسد. دو نمایشگر عریض در یک پانل بزرگ روبروی راننده قرار گرفته‌اند. در کنسول نیز از فناوری‌های تشخیص اثر انگشت برای استارت استفاده شده است. سیستم تشخیص ژست‌های حرکتی حتی برای مسافران ردیف دوم نیز تعبیه شده است.

نسخه کانسپت، یک پیشرانه پلاگین هیبریدی دارد که از مجموع یک موتور V6 به حجم 3.5 لیتر و قدرت 270 اسب بخار با یک موتور الکتریکی 130 اسبی، نیروی خروجی 400 اسب بخار را حاصل می‌کند. مصرف سوخت این پیشرانه تنها 7.8 لیتر در هر صد کیلومتر است.

هیچ برنامه رسمی برای تولید چنین خودرویی توسط کیا وجود ندارد اما می‌توان آن را الگویی برای محصولات آینده این شرکت دانست اما نکته مهم‌تر، اشتیاق کیا برای معرفی خودرویی بزرگ‌تر از سورنتو و یا پیش‌نمایشی از نسل جدید موهاوی است.

 شاسی بلند لوکس جدید کیا

 شاسی بلند لوکس جدید کیا

 شاسی بلند لوکس جدید کیا

 شاسی بلند لوکس جدید کیا

 شاسی بلند لوکس جدید کیا

 شاسی بلند لوکس جدید کیا

 شاسی بلند لوکس جدید کیا

 شاسی بلند لوکس جدید کیا

 شاسی بلند لوکس جدید کیا

 شاسی بلند لوکس جدید کیا

 شاسی بلند لوکس جدید کیا

 شاسی بلند لوکس جدید کیا

 شاسی بلند لوکس جدید کیا

منبع پدال


نظرات