1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کیا در پی ارائه رانندگی خودکار

کیا در پی ارائه رانندگی خودکار

12 فروردین 1395
  • 0

نمایشگاه CES به یکی از نمایشگاه‌های معتبر دنیا درزمینهٔ فنّاوری خودرو تبدیل شده است، ازاین‌رو کیا هم از این فرصت استفاده کرده تا سیستم خودران ویژه خود را که Drive Wise یا رانندگی عاقلانه نام دارد معرفی کند. این نام‌گذاری در پی اعلام این شرکت برای ورود خودروهای با رانندگی نیمه‌خودکار کیا تا سال 2020 به بازار و خودران کاملاً مستقل تا سال 2030 بوده است.

تکنولوژی که کیا آن را Drive Wise می‌نامد در حقیقت امکان رانندگی خودکار را در جاده‌های اتوبانی به‌صورت ثابت نگه‌داشتن خودرو بین خطوط و رانندگی خودکار در جاده‌های شهری که شامل تغییر آنی وضعیت ترافیکی است برای خودرو فراهم می‌کند. همچنین کیا از سیستم سنجش هوشیاری راننده در خودرو که سیستمی مانند سیستم اتوپایلوت ولوو است پرده‌برداری کرده است؛ این سیستم حرکات صورت راننده را به‌طور دائم رصد می‌کند و در صورت اینکه احساس کند راننده خواب‌آلود است، خودرو را کنار می‌کشد و اجازه ادامه مسیر به خودرو نمی‌دهد تا راننده استراحت کند.

کیا امسال در نمایشگاه CES از تکنولوژی نمایشگر داخل کابینی با عنوان I-Cockpit رونمایی کرده که نمایشی از نسل آینده رابط کاربری خودرو با انسان است. این سیستم شامل کنترل حرکات بدن و لمس اثر انگشت است.

کیا هنوز اعلام نکرده که کدام یک از تکنولوژی‌های فوق ابتدا روی خودرو پیاده‌سازی می‌شود همچنین خبری از اینکه این سیستم قرار است روی کدام مدل از خودروهای شرکت کیا نصب شود در دسترس نیست. به‌علاوه اینکه در مورد اینکه تمام این تکنولوژی‌ها تا 2020 قرار است روی خودرو نصب شود یا تعدادی از آن‌ها هم سخنی به میان نیاورده است. ارائه تکنولوژی V2X، یعنی سیستم خودران کامل، بعد از سیستم Drive Wise عرضه می‌شود که زمان استفاده از این سیستم به شکل عملی در سال 2030 محقق خواهد شد.

 کیا در پی ارائه رانندگی خودکار

 کیا در پی ارائه رانندگی خودکار

 کیا در پی ارائه رانندگی خودکار

 کیا در پی ارائه رانندگی خودکار

 کیا در پی ارائه رانندگی خودکار

منبع پدال


نظرات