1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کیا با نسخه GT ریو هاچبک به بازار سوپر مینی های داغ ورود میکند؟

کیا با نسخه GT ریو هاچبک به بازار سوپر مینی های داغ ورود میکند؟

22 مرداد 1395
  • 0

قطعاً سوپرمینی ها به اندازه‌ی خود می‌توانند لبخند را روی لبان شما بنشانند اما کیا احساس می‌کند که با نسل جدید ریو باید تکانی به این سگمنت بدهد.

کیا ریو جی تی

مهندس ارشد این برند کره‌ای، آقای آلبرت بیرمن گفت که کمپانی برنامه دارد تا چنین مدلی را توسعه دهد که اگر چراغ سبز تولید دریافت کند می‌تواند از پیشرانه‌ی 3 سیلندر توربو بهره ببرد.

Kia Rio hatchback

کیا ریو جی تی

بیرمن می‌گوید:

ریو زیرساخت بسیار خوبی دارد و داشتن یک خودروی اسپورت کوچک می‌تواند جالب باشد. ما پیشرانه‌ی 3 سیلندر توربوی بسیار خوبی نیز داریم. من این پیشرانه را دوست دارم. این پیشرانه حسی شبیه نسخه‌های 6 سیلندر داشته و گاهی اوقات صدا و لرزش‌هایی شبیه آن‌ها را ایجاد می‌کند. من دوست دارم که خودرویی دیوانه‌وار با این پیشرانه بسازیم.

کیا هنوز ایده و یا گرفتن تصمیم رسمی در زمان تولید را دنبال می‌کند اما اگر خودرو به بازار بیاید می‌تواند از قوای محرکه‌ی هیوندای i20 N بهره ببرد زیرا که هر دو از پلتفرمی یکسان استفاده می‌کنند. هرچند انتظار این است که پسرعموی هیوندایی شرورتر باشد چرا که به بخش پرفورمنس N تعلق دارد.

کیا ریو جی تی

از طرف دیگر انتظار می‌رود که سوپرمینی معمولی اولین بار در سال 2017 ظاهر شود و این خودرو می‌تواند پایه‌ای برای کراس اوور ساب کامپکتی باشد که پایین‌تر از مدل هیبریدی نیرو قرار می‌گیرد.

کیا ریو جی تی

منبع:پدال



نظرات