1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کیا اپتیما پلاگین هیبریدی

کیا اپتیما پلاگین هیبریدی

2 آذر 1394
  • 0

کمپانی کیا اعلام کرد که اپتیمای سبز این کمپانی ارتقا پیدا خواهد کرد. در کنار به‌روزرسانی مدل هیبریدی این خودرو، مدل PHEV آن هم به چرخه تولید اضافه می‌شود و مهم‌تر از همه این خودروساز کره‌ای در این اظهاریه از برنامه تولید خودروهای سلول سوختی خود پرده برداشت.

خودروی هیدروژنی FCV از کمپانی کیا از سال 2020 به خط تولید دیگر خودروهای هیبریدی، پلاگین هیبریدی و الکتریکی این خودروساز کره‌ای اضافه می‌شود. در طول پنج سال آینده تعداد خودروهای سبز در خط تولید کیا از 4 مدل به 11 مدل می‌رسد. این برنامه که بلندپروازی کیا را نشان می‌دهد این خودروساز را تا سال 2020 به پرچم‌دار بازار خودروهای سبز تبدیل می‌کند. خودروی هیدروژنی کیا پاسخ کیا در برابر خودروهای تویوتا میرایی و هوندا کلاریتی FCV است بااین‌حال جزییات بیشتری در مورد این خودرو منتشر نشده است.

در کنار معرفی FCV هیدروژنی، کیا از اپتیمای پلاگین هیبرید جدید پرده برداشته است. اپتیمای پلاگین هیبرید که اولین خودروی PHEV کیا در بازار جهانی است از نیمه‌ی دوم سال 2016 وارد بازار می‌شود.

این خودرو زیر کاپوت از موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری Nu GDI بهره می‌گیرد و 154 اسب بخار نیرو و 189 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در کنار این موتور 2.0 لیتری یک موتور الکتریکی قرار گرفته که 67 اسب بخار (50 کیلووات) نیرو تولید می‌کند. با این حساب این اعداد و ارقام افزایش 42 درصدی قدرت اپتیما را نسبت به مدل هیبریدی پیشین نشان می‌دهند. این پیشرانه که درمجموع در 6 هزار دور بر دقیقه 202 اسب بخار نیرو تولید می‌کند با پکیج باتری لیتیوم پلیمری 9.8 کیلووات ساعتی کار می‌کند. این ترکیب باعث شده که خودرو بتواند در حالت تمام الکتریکی در سرعت‌های بالاتر مسافتی 43.4 کیلومتری را طی کند.

انتظار می‌رود که اپتیما PHEV مصرف سوخت ترکیبی 2.38 لیتر در صد کیلومتر را ثبت کند و در حالت حفظ انرژی 5.88 لیتر در صد کیلومتر را هدف قرار دهد. باتری‌های این خودرو در ایستگاه‌های سطح دو 240 ولتی در کمتر از 3 ساعت شارژ می‌شوند. در ایستگاه‌های 120 ولتی این زمان به 9 ساعت افزایش پیدا می‌کند.

تغییرات ظاهری مثل مارک EcoPlug-in، قالب‌های کروم کناری، پورت شارژ سمت راننده و رینگ‌های جدید نقاط تمایز اپتیمای PHEV با اپتیمای معمولی است.

در داخل ابزارهای متمایزی وضعیت عملکرد خودرو و پیشرانه را به اطلاع راننده می‌رسانند و نشانگر شارژ خودرو که از بیرون هم نمایان است بالاتر از بقیه قسمت‌ها قرا گرفته و میزان شارژ خودرو را نشان می‌دهد.

کیا اپتیمای هیبریدی تغییرات نسبتاً کمی داشته است به‌طوری که موتور 2.0 لیتری Nu GDI با 154 اسب بخار نیرو جایگزین موتور 2.4 لیتری MPI و یک موتور 51 اسب بخاری (38 کیلوواتی) شده است. گیربکس شش سرعته اتوماتیک این خودرو هم با نمونه شش سرعته اتوماتیک جدیدتری تعویض شده است.

باتری‌های لیتیوم پلیمری با ظرفیت 1.62 کیلووات ساعتی 13 درصد بهینه‌تر از قبل هستند و قرار دادن آن‌ها زیر کف خودرو باعث شده فضای بیشتری در داخل کابین در دسترس باشد.

اگر بخواهیم تفاوت‌های ظاهری این خودرو را با مدل معمولی آن نام ببریم می‌توانیم قسمت‌های کروم اضافه‌شده به جلوپنجره، رکاب‌های کناری و سپر عقب در کنار جلوپنجره اکتیو و مارک‌های EcoHybrid و EcoPlugin اشاره داشته باشیم.

 کیا اپتیما پلاگین هیبریدی

 کیا اپتیما پلاگین هیبریدی

 کیا اپتیما پلاگین هیبریدی

 کیا اپتیما پلاگین هیبریدی

 کیا اپتیما پلاگین هیبریدی

 کیا اپتیما پلاگین هیبریدی

منبع پدال


نظرات