1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نسخه های جیتی محصولات کیا در راه بازار های جهانی

نسخه های جیتی محصولات کیا در راه بازار های جهانی

14 مرداد 1395
  • 0

زمانی که آلبرت بیرمن به عنوان مدیر مرکز تحقیق و توسعه نامیانگ هیوندای و کیاموتورز انتخاب شد، همه انتظار داشتند رویکرد این شرکت ها به سمت ارائه محصولاتی اسپرت تر متمایل شود و برای تحقق این امر زمان زیادی لازم نبود.

 ورژن های gt محصولات کیا در راهند

مدیر سابق ام پاور بی ام و در مصاحبه اخیر خود گفته است که موج جدیدی از نسخه های GT برای محصولات مختلف این شرکت به زودی روانه بازار خواهد شد. وی در این باره گفته است : « شاید برای تمام محصولات کیا نسخه GT ارائه نکنیم اما عمده طیف تولیدات ما به زودی لباس اسپرت تری به تن خواهند کرد. »

اپتیما GT اولین نمونه از این برنامه است که با موتور ۲ لیتری توربو به قدرت ۲۴۲ اسب بخار به زودی آماده تحویل به مشتریان خواهد بود. محصول بعدی احتمالا کیا ریو GT میباشد که میتواند رقیبی برای فورد فیستا ST محسوب شود. اما در اینجا یک شکاف وجود دارد که با عرضه اس یو وی اسپرتیج GT پر خواهد شد.

به گفته بیرمن محصولات GT کیا برخلاف سری N هیوندای بر استفاده در پیست تمرکز نداشته و از فناوری های الکترونیکی گرانقیمت نیز استفاده نخواهد کرد. در این خودروها بیشتر سعی بر بهبود دینامیک خودرو شده است. وی عقیده دارد محصولات کیا به طور ذاتی اسپرت از هیوندای هستند و نیازی به تغییرات عمده و پیچیده برای تبدیل شدن به یک خودروی GT ندارند. وی در این خصوص افزود : « برای پیشرانه اپتیما GT ما بر روی سه نوع موتور تحقیق کردیم و در انتها این موتور انتخاب شد. همچنین در خصوص گیربکس نیز اولویت ما گیربکس های دستی با قابلیت تعویض سریع دنده است تا حس اسپرت بیشتری به راننده منتقل شود، هرچند گیربکس های اتوماتیک نیز در دستور کار خواهد بود. »

منبع:دنیای خودرو



نظرات