1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کیا سید با موتور و گیربکس جدید

کیا سید با موتور و گیربکس جدید

6 اسفند 1393
  • 2

هاچ بک جذاب کیا سید (cee'd) در حال حاضر به عنوان محبوب‌ترین هاچ بک اسپرت کیا محسوب می‌شود که از طراحی ظاهری و ویژگی‌های باطنی متناسب و خوبی بهره می‌گیرد. مدل GT سید با پیشرانه و گیربکس جدیدی در نمایشگاه ژنو رونمایی خواهد شد.

مدل GT سید در سه سبک بدنه 5 درب هاچ بک، سه در هاچ بک پروسید و مدل اسپرت واگن ارائه می‌شود. همه این مدل‌ها از یک پیشرانه بسیار کوچک سه سیلندر 1.0 لیتری TGD-I همراه با گیربکس جدید 7 سرعته خودکار با کلاچ دوگانه سود می‌برند. این پیشرانه جدید با مهندسی مبتنی بر صرفه‌جویی در مصرف سوخت بدون به خطر انداختن ویژگی‌های عملکردی طراحی شده است. در واقع این موتور، نخستین موتور از موتورهای جدید بلوک کوچک اروپایی کیا می‌باشد.

با وجود حجم اندک یک لیتری، قدرت این پیشرانه به 120 اسب بخار و گشتاور آن به 172 نیوتن متر می‌رسد. این میزان در حالی مشابه با یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر است که مصرف سوخت و آلایندگی آن بسیار کمتر از چنین موتوری می‌باشد. در واقع این موتور را می‌توان یکی از بهترین رقبا برای موتور سه سیلندر اکوبوست فورد و موتور سه سیلندر PureTech سیتروئن به شمار آورد. گیربکس هفت سرعته با کلاچ دوگانه DCT کیا هم که در این خودرو استفاده شده، یک انتخاب بسیار هوشمندانه و جذاب است که لذت سواری با ان را دوچندان می‌کند.

اصلاحات ظاهری خودرو به چراغ‌های روزتاب مکعبی شکل، ضربه‌گیرهای عمیق‌تر، جلوپنجره مشبک تیره با طرح بینی ببر، سپر عقب پهن‌تر، چراغ‌های LED و خروجی اگزوز دوتایی می شود. مجموعه ای از چرخ‌های 17 اینچی آلیاژی هم با طرح‌های جدید و اسپرت در انتظاران خریداران جوان این خودرو می‌باشند.

در داخل کابین سید GT از ترکیبی اسپرت از روکش‌های خاکستری، سیاه، نشان‌های GT، پنل هایی به رنگ مشکی پیانویی، روکش فرمان چرم، پدال‌های آلومینیومی و صندلی‌های اسپرت استفاده شده است. دکمه استارت-توقف آلومینیومی، اتصالات USB و AUX، تزئینات کرومی دور دریچه‌های تهویه و کلیدهای جدید بالابر شیشه‌ها از دیگر تغییرات این مدل می‌باشند.

کیا سید GT در سه ماهه چهارم سال 2015 با گارانتی 7 ساله کیا یا 160 هزار کیلومتر، به فروش خواهد رسید که نشان از قابلیت بالای اطمینان و کیفیت خوب آن دارد.

 کیا سید با موتور و گیربکس جدید

 کیا سید با موتور و گیربکس جدید

منبع پدال


نظرات

  • دیستور دیستور (7 اسفند 1393 ساعت 19:13)

    کیا واقعا داره خوب کار میکنه داره با اروپا یکی میشه

  • آفرین آفرین (6 اسفند 1393 ساعت 07:11)

    ماشین عمری که میگویند همین هاست مثلا ماشین پراید ماشین ماه ، پیکان سال ، کیا هفت سال !