1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بدنه جیپ رنگلر فولادی باقی خواهد ماند

بدنه جیپ رنگلر فولادی باقی خواهد ماند

7 خرداد 1394
  • 1

 بدنه جیپ رنگلر فولادی باقی خواهد ماند

سرجیو مارچیونه، مدیرعامل "فیات کرایسلر اتوموبیل" اخیرا با اشاره به اینکه هزینه‌های استفاده از آلومینیوم بیشتر از مزایای آن خواهد بود، اظهار کرد: جیپ رنگلر ساختار بدنه فولادی را حفظ خواهد کرد اما درها، گلگیرها و قطعات دیگرش آلومینیومی خواهد بود.

این اظهارات کاملا خلاف اظهارات سال گذشته مارچیونه است که گفته بود هیچ مدلی در فیات کرایسلر بهتر از از رنگلر برای استفاده از آلومینیوم در ساخت آن وجود ندارد. منابع آگاه در این شرکت به اتوموتیو نیوز گفته بودند که نسل جدید رنگلر یک بدنه آلومینیومی خواهد داشت.

نگرانی اصلی مارچیونه ممکن است مختل شدن تولید و هزینه‌های آماده سازی کارخانه رنگلر برای تولید این خودرو با بدنه آلومینیومی باشد زیرا برخلاف فورد که دو کارخانه برای تولید اف 150 دارد، فیات کرایسلر تنها کارخانه تولدو را برای تولید رنگلر دارد.

اکنون فیات به جای اینکه همانند فورد موتورز به جای فولاد از آلومینیوم استفاده کند، از اقدام جنرال موتورز پیروی خواهد کرد که از آلومینیوم به شکل استراتژیک برای کاهش هزینه‌های تولید استفاده می‌کند.

جنرال موتورز سال گذشته تصمیم گرفت برای بازطراحی پیکاپ‌های شورولت سیلورادو و جی ام سی سیه‌را از بدنه آلومینیومی استفاده نکند. فورد 359 میلیون دلار هزینه کرده و حدود دو ماه تولید یک کارخانه را برای آماده سازی آن برای ساخت پیکاپ بدنه آلومینیومی از دست داد.

رنگلر بازطراحی شده که قرار است در سال 2017 عرضه شود، برای داشتن اقتصاد سوخت بهتر کاهش وزن خواهد داشت و به این منظور از درهای آلومینیومی سبک و پنلهای دیگر در یک ساختار فولادی استفاده می‌کند.

فروش رنگلر 2014 به رکورد 175 هزار و 328 دستگاه در آمریکا رسیده و تا آوریل 22 درصد افزایش داشت.



نظرات

  • علی فلاحت علی فلاحت (7 خرداد 1394 ساعت 17:20)

    یکی از بهترین های جیپ که اتفاقا قیمت خیلی پایینی هم داره البته در خارج نه تو ایران