1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. جیپ رنگلر با موتور هلکت

جیپ رنگلر با موتور هلکت

10 آذر 1394
  • 0

از زمانی که داج، زوج مدل‌های سوپر عضلانی خود، یعنی چلنجر و چارجر ۷۰۷ اسب‌بخاری هل‌کت را ارائه کرده، طرفداران جیپ مشتاقانه و شاید از روی حسادت نظاره‌گر عملکرد فیات کرایسلر بوده‌اند.

مطمئناً موتور سوپرشارژر هل‌کت به‌زودی به خط تولید جیپ نیز راه خواهد یافت، ولی در حال حاضر، چیزی در این رابطه رسماً تأیید نشده است. ولی به صورت غیررسمی، این موتور همین حالا نیز در قلب یک جیپ قرار گرفته است: هایوک هل‌کت جیپ رنگلر آنلیمیتد.

این موجود عظیم‌الجثه در شرکت «هایوک دیزاینز» در پنسیلوانیای امریکا ساخته شده و موتور ۶/۲ لیتری V8 مورد اشاره را در خود دارد. این موتور قدرتی به میزان ۷۰۷ اسب‌بخار و گشتاور حداکثری برابر ۸۸۱ نیوتن‌متر دارد و آن را به چهار چرخ خودرو انتقال می‌دهد. این قدرت فراوان تنها می‌تواند یک معنا داشته باشد و آن، بلند شدن دود لاستیک‌های چهار چرخ است. خوشبختانه هایوک دیزاینر برای این منظور، بهترین تلاش خود را انجام داده است.

همان‌طور که انتظار نیز می‌رود، جیپ رانگلر با موتور هل‌کت صرفاً یک تبدیل پیشرانه ساده نیست. هایوک دیزاینز این مدل جیپ را با ارتقای میل‌لنگ‌، ترمزهای «ترا فلکس»، شوک‌های عملکردی «بیلستین»، دنده‌های 4:10 با دیفرانسیل‌های قفل شونده و یک جعبه انتقال با دامنه پایین 4:1 همراه کرده است. قدرت بالای ۷۰۷ اسب‌بخار توسط یک گیربکس جدید در رانگلر منتقل می‌شود که یک سیستم اتوماتیک 5G-ترونیک، مخصوص کارهای سنگین از مرسدس‌بنز است.

در حالی که این مدل قادر است به‌سرعت در جاده آسفالته به پیش برود، هایوک ارتقای قابلیت‌های آفرود آن را فراموش نکرده است. سپرهای فولادی جدید به جلو و عقب خودرو اضافه شده‌اند و همین‌طور گلگیرهای با ارتفاع بالا، راک اسلایدرها و یک قلاب چرخان «وارن» در آن دیده می‌شوند. همچنین می‌توان چند نوع صفحه محافظ بدنه برای این نسخه از جیپ رنگلر انتخاب کرد.

تنها ۵۰ نمونه از این غول‌های قدرتمند سنگ‌نورد ساخته می‌شوند که فروش آن‌ها را «کورتزی موتورز» در آلتونا در ایالات پنسیلوانیای امریکا برعهده دارد.

 جیپ رنگلر با موتور هلکت

 جیپ رنگلر با موتور هلکت

 جیپ رنگلر با موتور هلکت

 جیپ رنگلر با موتور هلکت

 جیپ رنگلر با موتور هلکت

 جیپ رنگلر با موتور هلکت

 جیپ رنگلر با موتور هلکت

 جیپ رنگلر با موتور هلکت

منبع پدال


نظرات