1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. جشن 75 سالگی جیپ با رونمایی از رانگلر 75 سالوت

جشن 75 سالگی جیپ با رونمایی از رانگلر 75 سالوت

30 تیر 1395
  • 0


جیپ هفتاد و پنجمین سالگرد تولید اولین مدل نظامی خود و در واقع اولین جیپ در صنعت خودرو را جشن گرفت.

این خودروساز چند روز پیش در تولدو اوهایو از جیپ رانگلر ۷۵ سالوت (سلام نظامی) رونمایی کرد که بر پایه رانگلر اسپرت و با شمایل ویلیز MB تولید شده است.

 75 سالگی جیپ



جیپ تاریخ تولد خود را ۱۵ جولای ۱۹۴۱ اعلام کرده، یعنی زمانی که دولت به طور رسمی قرارداد تولید ویلیز MB را منعقد کرد. سفارش اولیه شامل ۱۸ هزار دستگاه از قرار هر دستگاه ۷۴۹ دلار میشد.

 75 سالگی جیپ



تبدیل شمایل رانگلر به ویلیز MB کار چندان دشواری نبود. این کار شامل رنگ آمیزی سبز زیتونی برای بدنه، لاستیک هایی با آج غیر هم جهت و رینگ فولادی ۱۶ اینچی، سپر جلو و عقب فولادی و صندلی های برزنتی میگردد. درب ها و ستون B همانند مدل تاریخی جیپ، ناپدید شده اند. این مدل مفهومی از یک موتور V6 به حجم ۳٫۶ لیتر به همراه گیربکس ۶ دنده دستی برخوردار است.

 75 سالگی جیپ



کانسپت سالوت به وضوح از استانداردهای یک خودروی تولید انبوه فاصله دارد، لذا جیپ اعلام کرده این مدل صرفا در حد یک نمونه نمایشی باقی خواهد ماند. در عوض شما میتوانید مدل رانگلری را که به مناسبت ۷۵ سالگی جیپ و به احترام ویلیز در اوایل سال جاری رونمایی شد را خریداری کنید. رنگ این جیپ نیز سبز زیتونی نظامی رنگ به همراه نشان یادبود و تزیینات برنزی میباشد.

منبع:
دنیای خودرو



نظرات