1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ژاپن به دنبال شرکای ایرانی برای تولید قطعه و خودرو

ژاپن به دنبال شرکای ایرانی برای تولید قطعه و خودرو

15 مهر 1394
  • 0

رئیس سازمان تجارت خارجی ژاپن (جترو) گفت : به دنبال شرکای ایرانی برای تولید خودرو و قطعات خودرو در ایران هستیم.

، هیرویوکی ایشیگه در حاشیه دیدار با رئیس اتاق ایران افزود: البته ما در دیگر زمینه ها مانند صنایع غذایی و همکاری های محیط زیستی نیز به دنبال شرکای ایرانی برای تولید و همکاری های مشترک در ایران هستیم البته ما بررسی های خود را آغاز کردیم تا به محض فراهم شدن شرایط ، اقدامات اجرایی را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: هم اکنون 30 شرکت بزرگ و معتبر اقتصادی ، صنعتی و تولیدی ژاپن از جمله شرکت های نفت و گاز و پتروشیمی و همچنین خودروسازهای میتسوبیشی و سوزوکی در ایران حضور دارند تا در نشست های مستقیم با طرف های ایرانی روابط تجاری دو کشور را تقویت و مشکلات پیش روی توسعه روابط را رفع کنند.

ایشیگه ؛ بروکراسی طولانی و رعایت نشدن حقوق مالکیت معنوی شرکت ها را از موانع توسعه همکاری شرکت های ژاپنی با ایران بیان و ابراز امیدواری کرد این موانع هرچه زودتر برطرف شود.

رئیس سازمان تجارت خارجی ژاپن با استقبال از واگذاری امور اقتصادی در ایران به شرکت های خصوصی گفت: 98 تا 99 درصد شرکت های فعال اقتصادی در ژاپن متعلق به بخش خصوصی است.

همکاری آلمانی ها برای نوسازی صنایع خودروسازی ایران

شراگه رئیس اتاق بازرگانی ایالت نیدر زاکس آلمان گفت: خودروسازان ایرانی اعلام آمادگی کردند برای نوسازی صنایع خود و همچنین تامین قطعات خودرو با شرکت ما گفتگو کنند.

شراگه در حاشیه دیدار گروه آلمانی با مدیرعامل بانک صنعت و معدن افزود : شرکت ما در زمینه های مختلفی چون صنایع کشاورزی و غذایی و صنایع خودرو و قطعات مربوطه تمایل دارد که با طرف ایرانی وارد مذاکره شود.

وی گفت: ایالت نیدر زاکسن ، مهد تولید خودروی فولکس واگن است که هم از نظر تولید خودرو و هم شرکت های تولیدکنندگان قطعات خودرو می تواند با ظرفیت قابل ملاحظه ای که در اختیار دارد وارد همکاری با ایران شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایالت نیدر زاکس آلمان افزود: هدف ما فقط تجارت با کشور ایران نیست بلکه می خواهیم بستری را فراهم کنیم تا همکاری های بلندمدتی با ایران داشته باشیم.

شراگه خاطرنشان کرد : ما برنامه ریزی های مدون برای سرمایه گذاری های بلندمدت در ایران در نظر داریم.



نظرات