1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تصاویر جدید از شاسی بلند جگوار

تصاویر جدید از شاسی بلند جگوار

14 مرداد 1394
  • 2

این‌طور که پیداست لوکس‌ساز باسابقه انگلیسی تمامی همت خود را بکار گرفته تا با قدمی محکم و کوبنده وارد بازار قدبلندها شود!

این خودروساز به‌تازگی در اقدامی هوشمند و چندجانبه مجموعه جدیدی از تصاویر خودروی در حال آزمایش خود در آب‌وهوای سخت را منتشر کرده تا هم ایده‌اش را در اخبار روز و اذهان خودرو دوستان زنده نگه دارد هم این‌که تلاش خستگی‌ناپذیر خود را به رخ همگان بکشد.

همانند بسیاری از خودروهای دیگر که قبل از ورود به بازار این مراحل را طی می‌کنند، جاگوار نیز هم‌اکنون نمونه آزمایشی خود را در دماهای طاقت‌فرسا از 40- درجه در مناطق یخی و برفی شمال کشور سوئد تا بیش از 50 درجه در بیابان‌های خشک و طاقت‌فرسای دبی به چالش‌های جدی و نفس‌گیر می‌کشد تا نقاط قوت و ضعف آن مشخص شود و از عملکرد درست و کامل تمامی بخش‌ها و سامانه‌ها حتی در شرایط بسیار دشوار جوّی اطمینان حاصل شود.

طبق گفته‌های خود کمپانی، F-Pace یکی از سخت‌گیرانه‌ترین آزمایش‌هایی را که تاکنون توسط خودروسازان انجام‌شده می‌گذراند تا به قول آقای "آندره وایمَن (Andrew Whyman) رئیس این پروژه، به محصولی بدل شود که سواری، هندلینگ و پاکی مورد انتظار از جاگوار را به همراه توانایی و تسلط استثنایی در هرگونه شرایط جوّی و جاده‌ای داشته باشد.

تصاویر تازه‌ای که مشاهده می‌کنید در منطقه آرژپلوگ (Arjeplog) واقع در شمال کشور سوئد ثبت‌شده‌اند؛ منطقه‌ای نفس‌گیر که متوسط دمای هوا در زمستان کمتر از 15- درجه سانتی‌گراد است و رسیدن به مرز 40- درجه نیز امری عادی محسوب می‌شود. خودرو در مسیری مخصوص و از پیش تعیین‌شده به طول 60 کیلومتر (37 مایل) رانده می‌شود تا ازنظر هندلینگ، فرازوفرود در تپه‌ها و عبور از انواع سراشیبی‌ها و مسیرهای مستقیم مورد بررسی دقیق و جزئی قرار گیرد. گویا کارشناسان جاگوار معتقدند این ناحیه برای درجه‌بندی و تنظیم بهینه سامانه‌های چهار چرخ متحرک، کنترل فعال پایداری و فناوری‌هایی مثل کنترل حرکت در تمامی سطوح (ساخت خود جاگوار) ایدئال است.

درعین‌حال، از مناطق اطراف دبی نیز برای زمینه دیگری از آزمایش‌ها استفاده می‌شود. در شرایط گرمای حدود 50 درجه سانتی‌گراد، اگر خودرو زیر نور مستقیم آفتاب پارک شود دمای داخل کابین شاید تا 70 درجه نیز افزایش پیدا کند! مهندسین جاگوار از این مسئله استفاده می‌کنند تا از کارکرد صحیح تمامی تجهیزات از سامانه تهویه هوا گرفته تا صفحه‌نمایش لمسی داشبورد در دماها و رطوبت‌های این‌چنینی اطمینان کامل پیدا کنند.

در پایان باید اعتراف کنم که پس از اتمام همه‌ی این مراحل و صرف این حجم وسیع از انرژی، فکر و پشتکار احتمال این‌که با معرفی اولین شاسی‌بلند جاگوار همگی شوکه شده و دهان به تحسین گربه وحشی بگشاییم اصلاً دور از انتظار نیست.

 تصاویر جدید از شاسی بلند جگوار

 تصاویر جدید از شاسی بلند جگوار

 تصاویر جدید از شاسی بلند جگوار

 تصاویر جدید از شاسی بلند جگوار

 تصاویر جدید از شاسی بلند جگوار

 تصاویر جدید از شاسی بلند جگوار

 تصاویر جدید از شاسی بلند جگوار

منبع پدال


نظرات

  • رخش جاده رخش جاده (15 مرداد 1394 ساعت 08:15)

    غول طاقت فرسا

  • mj.king mj.king (15 مرداد 1394 ساعت 03:53)

    مبارزه بین بلند قامتان داغتر میشه.....جگوار...بنتلی.....لامبو..و...