1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. اولین نگاه به کراس اوور جذاب جگوار

اولین نگاه به کراس اوور جذاب جگوار

15 مهر 1394
  • 0

اگر تاکنون در برابر جذبه خودروهای کراس اوور مقاومت کرده و مسحور نشده‌اید، جگوار می‌تواند این روند را تغییر داده و مقاومت شما را درهم بشکند.

داستان از جایی شروع شد که جگوار نیز همانند سایر خودروسازان مطرح و به عنوان یکی از آخرین آنها تصمیم گرفت علاوه بر خودروهای اسپرت لوکس خود، به دنیای شاسی بلندها نیز گام بگذارد.

این خودرو در ابتدا با نام C-X17 کانسپت در سال 2013 رونمایی شد. طراحی این خودرو از همان زمان گیرایی خاص خود را داشت. اکنون F-Pace یادگار همان خودرو است. خطوط قاطعانه روی بدنه و هماهنگی چراغ‌های منحصر به فرد LED اختیاری و جلوپنجره خاص جگوار با فرم شاسی بلند و تنومند خودرو همراه با چرخ‌های 22 اینچی آلیاژی نشان می‌دهند که با یک خودروی دقیق و متعادل روبروییم. خودرویی که همان راه پورشه کاین را انتخاب کرده و می‌تواند همانند آن بسیار محبوب باشد.

همانند سایر مدل‌های دیگر جگوار، F-Pace نیز برای 5 سرنشین فضایی تماماً لوکس و کامل را مهیا نموده است. با این وجود این خودرو برخلاف سایر برادران خود در مسیر کشف افق‌های جدید تکنولوژی است. زیربنای آلومینیومی این خودرو که البته با مدل‌های اف تایپ و سدان اسپرت XE شباهت‌هایی دارد. تعلیق با کنترل طولی با بازوهای نابرابر در جلو و اتصالات چندگانه با پنجه آلومینیومی در عقب از ویژگی‌های شاسی این خودرو می‌باشند. فرمان خودرو نیز که با برق کنترل می‌شود دارای نسبت متغیر بوده و در سرعت‌های بالا، سفتی آن بیشتر می‌شود. این خودرو همچنین با یک سیستم اختیاری دینامیک تطبیقی ارائه می‌شود که حالت‌های قابل انتخاب عادی یا پویا برای تنظیم فرمان و دریچه‌های گاز موتور و فواصل تغییر دنده‌های گیربکس و حتی کمک فنرهای تطبیقی در آن لحاظ شده‌اند.

همانند بسیاری از خودروهای لوکس امروزی، جگوار F-Pace نیز میزبان تعدادی از فناوری‌های جدید ایمنی و رفاهی است. به عنوان مثال سیستم‌های ایمنی فعال و غیر فعالی نظیر هشدار نقاط کور، پارک موازی و دوبل و کروز کنترل تطبیقی اکتیو در این خودرو به صورت استاندارد و بدون هزینه اضافی نصب می‌شوند. یک نمایشگر جهت ناوبری و نمایش اطلاعات مهم حرکتی و ترافیک نیز به خدمت گرفته شده است.

در کنسول مرکزی یک نمایشگر 8 اینچی لمسی قرار داده شده که برای سیستم سرگرمی جدید جگوار علاوه بر GPS و نقشه خوانی به کار می‌رود. البته با پرداخت اضافه می‌توان از یک نمایشگر 10.2 اینچی لمسی استفاده کرد که جایگزین تعدادی از کلیدهای فیزیکی و دکمه‌های اضافی داشبورد نیز می‌شود. سیستم صوتی پیشرفته این خودرو نیز مجهز به 17 عدد بلندگو بوده و 825 وات قدرت دارد. علاوه بر این سیستم داخلی این خودرو با دستگاههای تلفن هوشمند سازگار بوده و حتی با ساعت‌های هوشمند جدید نیز به تبادل اطلاعات می‌پردازد. کاری که حتی در صورت فراموشی کلید در داخل خودرو می‌تواند باعث نجات شود.

جگوار F-Pace زمانی که روانه بازار فروش شود دو انتخاب بنزینی و دیزلی را پیش روی شما قرار می‌دهد. موتور پایه بنزینی، شش سیلندر V شکل آلومینیومی با زاویه 90 درجه بلوک‌ها بوده و 3.0 لیتر حجم دارد. این موتور با کمک سیستم سوپرشارژر قادر است 340 اسب بخار نیرو در دور موتور 6500 تولید کند. گشتاور خروجی آن هم به 332 پوند فوت در دور موتور 4500 می‌رسد. همین موتور با ارتقا در مدل اسپرت تر F-S قادر به تولید نیروی 380 اسب بخار است.

از سویی موتور دیزلی 4 سیلندر 2.0 لیتری توربو نیز می‌تواند 180 اسب بخار قدرت در دور موتور 4000 و 317 پوند فوت گشتاور در دور موتور 1750 تا 2500 تولید نماید. برای انتقال نیرو از گیربکس 8 سرعته خودکار ZF استفاده می‌شود که نیرو را به هر چهار چرخ منتقل می‌نماید. البته در شرایط خشک، تمام نیرو می‌تواند به دیفرانسیل عقب منتقل گردد و در صورت نیاز در تنها 165 میلی ثانیه، 50 درصد قدرت به چرخهای جلو منتقل و خودرو به یک دو دیفرانسیل واقعی تبدیل گردد.

طبق ادعای مهندسین جگوار، مدل پایه F-Pace قادر است شتاب صفر تا 96 را در 5.4 ثانیه بدون وقفه پر کند و البته مدل F-S آن نیز شتابی 5.1 ثانیه‌ای خواهد داشت. موتور دیزل که از خانواده اینجنیوم گروه لندروور-جگوار است نیز شتابی 8.2 ثانیه‌ای را خلق می‌کند.

قیمت پایه جگوار F-Pace با موتور V6 سوپرشارژر از 43 هزار دلار شروع می‌شود. مدل قدرتمندتر F-S نیز 57695 دلار قیمت خواهد داشت. مدل‌های دیزلی نیز از قیمت پایه 41985 دلار برخوردارند.

منبع پدال


نظرات