1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آیا سرانجام ابرخودروی جگوار C-X75 به تولید خواهد رسید؟

آیا سرانجام ابرخودروی جگوار C-X75 به تولید خواهد رسید؟

15 دی 1396
  • 0

جگوار C-X75 ابرخودرویی جذاب است که هیچ وقت تحقق نیافت، اگرچه این سوپر کوپه نقشی مهم در جدیدترین فیلم جیمز باند، Spectre داشت اما هرگز نتوانست به خط تولید برسد.

اما طرفداران این برند خواهان تولید ابرخودروی C-X75 بوده اند و یک طراح مستقل به تازگی نسخه ای کروک از این خودرو را به صورت دیجیتال طراحی کرده است.

 آیا سرانجام ابرخودروی جگوار C-X75 به تولید خواهد رسید؟

در این طراحی ذهنی یک C-X75 رودستر مدرن دیده می شود. این خودرو بسیار شیک به نظر می رسد. خطوط تیز مشابه کوپه در این خودرو دیده می شوند در حالی که فضای باز مازاد یک کانورتیبل نیز در آن دیده می شود. C-X75 کابریو شبیه به خودرویی است که بی شک باید به تولید برسد.

این طراحی ذهنی، خودرویی با رنگ بدنه قرمز و رینگ های فلزی اسلحه را نشان می دهد و این خودروی کروک نه تنها تمام عناصر طراحی همتای کوپه اش را دارد بلکه می توان انتظار داشت نیرومحرکه هیبریدی مشابهی نیز زیر کاپوت آن تعبیه شود. C-X75 با تجهیز به موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر الهام گرفته از فرمول یک و چهار موتور برقی قدرت کلی 850 اسب بخار دارد.

اگر این خودرو به تولید برسد می تواند طیف حرکتی 60 کیلومتر، شتاب صفر تا صد 3.4 ثانیه و بیشینه سرعت 354 کیلومتر بر ساعت داشته باشد. اما متاسفانه گمان نمی رود ابرخودروی C-X75 به تولید برسد.

در سال 2011 شایعه شده بود که جگوار تصمیم دارد تعداد محدودی از C-X75 را تولید کند که هر یک قیمتی در حدود 1.15 میلیون دلار خواهد داشت. قرار بود تنها 250 دستگاه از این خودرو با همکاری تیم فرمول یک Williams ساخته شود. اما در سال 2012 با توجه به مشکلات اقتصادی جهانی، جگوار این پروژه را لغو کرد.

 آیا سرانجام ابرخودروی جگوار C-X75 به تولید خواهد رسید؟

 آیا سرانجام ابرخودروی جگوار C-X75 به تولید خواهد رسید؟



نظرات