1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. پایان حیات خودروهای درون سوز در سال 2050

پایان حیات خودروهای درون سوز در سال 2050

23 آذر 1394
  • 0

فراتر از یک عدم‌تناسب در یک مقیاس جهانی، فکر می‌کنید که جاهایی مانند «رود آیلند» و «هلند» چه چیز مشترکی می‌توانند با هم داشته باشند؟ هر دوی این‌ها، دولت‌هایی دارند که تصمیم گرفته‌اند فروش مدل‌های جدید خودروهای درون‌سوز بنزینی و دیزلی را در عرض ۳۵ سال متوقف کنند. البته این‌ها تنها دولت‌هایی نیستند که چنین تصمیمی اتخاذ کرده‌اند.

رود آیلند و ۷ ایالت دیگر امریکا شامل کالیفرنیا، کاناتیکت، مریلند، ماساچوست، نیویورک، اورگون و ورمونت از قانون آلودگی صفر وسیله نقلیه کالیفرنیا موسوم به ZEV پیروی می‌کنند. همراهان جهانی ZEV نیز شامل کشورهایی مانند آلمان، بریتانیا، هلند، نروژ و کبک (ایالت کانادا) هستند که تا سال ۲۰۵۰ خودروسازان تنها اجازه دارند که چنین خودروهایی (با آلودگی صفر) در این کشورها به فروش برسانند. با این برنامه، میزان تولید جهانی آلودگی تا ۴۰ درصد کاهش خواهد یافت، سطح آب دریا و درجه‌حرارت پایین خواهد آمد، شرایط آب‌وهوایی شدید معتدل‌تر می‌شود و انسان‌ها سالم‌تر، ایمن‌تر و طولانی‌تر خواهند زیست.

میزان فروش جهانی خودروهای پلاگین هیبرید در ماه سپتامبر گذشته به رقم کلی یک میلیون دستگاه رسیده که انتظار می‌رود تعداد این خودروها در پایان سال جاری میلادی در بازار امریکا به ۴۰۰ هزار دستگاه باشد. البته این کمتر از امیدواری‌هایی است که چهار سال قبل، رئیس‌جمهور ایالات متحده (باراک اوباما) در سر داشته است. میزان نفوذ چنین خودروهایی در بازار کشور امریکا اکنون کمتر از یک درصد است.

اعلام قانون ZEV در تقارن با کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد در پاریس (COP21) صورت می‌گیرد. البته هنوز مشخص نیست که آیا همراهان ZEV، قانونی که زمان چندانی از تکمیل آن در آگوست سال جاری نمی‌گذرد، از ضمانت اجرایی لازم برای چنین مقرراتی برخوردار هستند یا خیر؛ آن هم مقرراتی که می‌تواند تأثیر بسیار شگرفی بر بازار اتومبیل جهان داشته باشد.

 پایان حیات خودروهای درون سوز در سال 2050

 پایان حیات خودروهای درون سوز در سال 2050

 پایان حیات خودروهای درون سوز در سال 2050

 پایان حیات خودروهای درون سوز در سال 2050

منبع پدال


نظرات