1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. خودروهای محبوب در اینستاگرام

خودروهای محبوب در اینستاگرام

9 دی 1394
  • 0

مرکز بیمه خودرو در آمریکا (Auto Insurance Center) با بررسی آمارهای شبکه اینستاگرام از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵، فهرست جالبی از محبوب‌ترین خودروسازان در این شبکه از دید آمریکایی‌ها منتشر کرده است.

امروز بسیاری از خودروهای جهان، دست کم در یک چیز باهم اشتراک دارند و آن «اینستاگرام» است. این اپلیکشین به یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی موبایلی جهان بدل شده و به شکل باورنکردنی به جولانگاه ماشین‌بازها تبدیل شده است. از سازندگان خودرو گرفته تا فروشندگان، تیونینگ‌کاران، رانندگان حرفه‌ای، مکانیک‌ها و همه افرادی که به‌نوعی در صنعت خودرو دست دارند، هر روز، عکس‌ها و مطالبی که درباره خودرو در اینستاگرام پست می‌شود را دنبال می‌کنند. اما خارج از تمامی این عکس‌ها، آیا تابه‌حال از خود پرسیده‌اید که کدام خودروسازان، حاکم مطلق صفحات اینستاگرام و محبوب کاربران این شبکه اجتماعی هستند؟

درواقع شما تنها کسی نیستید که این سوال برایش پیش آمده است. مرکز بیمه خودرو در آمریکا (Auto Insurance Center) با بررسی آمارهای شبکه اینستاگرام از سال 2011 تا 2015، فهرست جالبی از محبوب‌ترین خودروسازان در این شبکه از دید آمریکایی‌ها منتشر کرده است. به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اینترنتی چیت‌شیت، این آمارها با استفاده از شمارش هشتگ‌ها و برچسب‌های جغرافیایی (ژئوتگ)، به دست آمده و به مقایسه فروش این خودروها در مناطق جغرافیایی مختلف نیز کمک می‌کند. پس فراموش نکنید، دفعه بعدی که عکسی از خودرو یا هر کالای محبوب خود در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارید، در واقع وظیفه خود را نیز در قبال معرفی محصول محبوبتان ایفا می‌کنید.

بی‌‌ام‌‌و

 خودروهای محبوب در اینستاگرام

چیزی غیر از این از «بی‌ام‌و» توقع داشتید؟ نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که بی‌ام‌و، در 21 ایالت آمریکا، بیش از سایر برندهای خودرو در اینستاگرام محبوب بوده و حدفاصل سال‌های 2011 تا 2015، دست کم 710 هزار پست انحصاری مربوط به این برند آلمانی بوده است. بدین‌ترتیب، به ازای هر دستگاه بی‌ام‌و که در سال 2015 به فروش رسیده، 4.2 پست اینستاگرام به چشم می‌خورد.

جیپ

 خودروهای محبوب در اینستاگرام

جیپ علاوه‌بر رکورد فروش در سال 2015، همچنین دومین برند محبوب در میان کابران اینستاگرام است. شاید در نگاه اول از مشاهده نام جیپ در بین محبوب‌ترین برندهای خودرو در اینستاگرام تعجب کنید، اما وقتی می‌بینید علاقمندان این خودرو تا چه‌اندازه در سفرهای طبیعت‌گردی و آفرود به جیپ اقبال دارند، این آمار برای شما مفهومی‌تر می‌شود. این برند در 19 ایالت آمریکا، شامل ایالت یوتا، محبوب‌ترین خودروی کاربران اینستاگرام بوده است. در مجموع، 415 هزار و 177 پست مرتبط با جیپ در اینستاگرام منتشر شده که 1.1 پست به ازای هر دستگاه از فروش این خودرو است.

فراری

 خودروهای محبوب در اینستاگرام

شاید از قبل هم پیش‌بینی می‌شد که فراری بتواند در بین سه خودروی محبوب کاربران اینستاگرام قرار بگیرد. اما جای تعجب دارد که این برند به‌جای عنوان طلا، عنوان برنز را کسب کرده است. دلیل اثبات این مدعا این است که فراری هر جا که می‌رود تمام نگاه‌ها را به خود جذب می‌کند. فراری با 367 هزار و 967 پست مرتبط در اینستاگرام، محبوب‌ترین خودروی کاربران در 4 ایالت آمریکا بوده است.

پورشه

 خودروهای محبوب در اینستاگرام

پورشه بیش از سایر خودروسازان، سابقه تولید خودروهایی بینابین اسپرت و خودرویی رویایی را یدک می‌کشد. درنتیجه، این خودرو در اینستاگرام هم بسیار محبوب است. در این شبکه اجتماعی 357 هزار و 915 پست انحصاری مرتبط با خودروی پورشه به چشم می‌خورد که به ازای هر خودروی به فروش رفته از این برند، 14.2 عکس در اینستاگرام پست شده است.

نیسان

 خودروهای محبوب در اینستاگرام

با درنظر داشتن طبیعت این مطالعه، شاید تعجب کنید که چطور نیسان جزو پنج خودروی محبوب اینستاگرام است اما وقتی این نکته را درنظر می‌گیریم که نیسان GT-R یکی از محبوب‌ترین خودروهای یک دهه اخیر بوده و نیسان 370Z و Juke RS Nismo یکی از جذابترین خودروها در کلاس خود بودند، این محبوبیت برای شما منطقی بنظر می‌رسد. در اینستاگرام، 346 هزار و 399 پست انحصاری درباره نیسان به چشم می‌خورد.



نظرات