1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رونمایی از اینفینیتی QX60

رونمایی از اینفینیتی QX60

29 آذر 1394
  • 0

اینفینیتی درست یک ماه قبل از افتتاحیه نمایشگاه خودروی دیترویت 2016 از QX60 مدل سال آینده پرده برداشت. البته تا قبل از معرفی این خودرو انتظار داشتیم که اینفینیتی Q50 سال 2016 با موتور توربوی دوقلویش خودروی برتر این شرکت در نمایشگاه دیترویت باشد حالا باید پتانسیل بالای QX60 را در جلب‌توجه مشتریان را هم مدنظر قرار دهیم.

آشکارترین تغییری که در مدل 2016 QX60 دیده می‌شود تغییرات ظاهری است. برای مثال طراحی جلو حالا با کمان دوتایی مشبک و چراغ‌های بی زنون استاندارد شکل گرفته است. بعلاوه این‌که چراغ‌های ال ای دی روزتاب این خودرو هم با مه شکن‌های جدیدی همراه شده است.

چراغ‌های عقب و چراغ‌های راهنمای دوباره طراحی‌شده، قسمت پشتی‌تریم کروم و آنتن بال کوسه‌ای مشابه ب‌ام‌و بر روی سقف نمونه‌های دیگری از تغییرات ظاهری لحاظ شده در این خودرو هستند. مشتریان این خودرو می‌توانند رنگ QX60 سال 2016 خود را از 7 رنگ موجود انتخاب کنند: مشکی تیره، آبی هرموسا، پلاتینیم، سفید سلطنتی، سایه گرافیتی، سبز یشمی و آبی هاگن.

مدل جدید اینفینیتی فراتر از یک خودرو با طراحی بیرونی جدید است. این QX60 جدید با کمک‌فنرها و فنرهای برند جدید نه‌تنها راحتی سواری را بالابرده است بلکه تکان‌ها و لغزش‌های پیچ‌ها را کمتر نشان می‌دهد. سیستم فرمان‌پذیری الکتریکی این خودرو هم با بازبینی مهندسان اینفینیتی بهبود پیدا کرده است به‌طوری که حالا گردش قفل در قفل یا همان گردش کامل چپ به گردش کامل راست به عدد فوق‌العادهٔ 2.9 گردش رسیده است.

اینفینیتی همچنین سیستم کنترل دینامیک خودرو را با رابط سیستم کنترل ردیابی فعال به‌روزرسانی کرده است. این سیستم با اعمال ترمز در زمان‌های لازم و میزان کردن گشتاور در موتور باعث می‌شود هندلینگ خودرو بهبود پیدا کند.

حال که صحبت از موتور خودرو شد باید اعلام کنیم که این خودرو زیر کاپوت از پیشرانه‌ای شش سیلندر و 3.5 لیتری بهره می‌برد. این موتور به‌صورت استاندارد در 6400 دور بر دقیقه 265 اسب بخار نیرو و در 4400 دور بر دقیقه 336 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. راحتی QX60 سال 2016 به لطف موتور مناسب و بازبینی‌شده‌اش بسیار بهتر از قبل شده است. پیشرانه دیگری که برای این خودرو در نظر گرفته شده است یک پیشرانه هیبریدی است. این پیشرانه سوپرشارژ 2.5 لیتری چهار سیلندر در کنار یک موتور الکتریکی و پکیج باتری‌های لیتیوم یونی 250 اسب بخار نیرو و 329 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

از لحاظ تکنولوژی، QX60 سال 2016 مجهز به محافظ شخصی اینفینیتی شده است. این سیستم که Personal Assistant یا دستیار شخصی نامیده می‌شود شامل سیستم‌های ترمز اضطراری جلو، تشخیص عابر پیاده و چهار دوربین با زاویه گسترده می‌شود. سیستم ترمز اضطراری QX60 با اعمال ترمز در مواقع ضروری از برخوردهای احتمالی با خودروی جلویی جلوگیری می‌کند، دوربین‌های زاویه گسترده این خودرو هم با به وجود آوردن دید وسیع و پوشش دادن نقاط کور باعث تسهیل روند پارک خودرو می‌شوند و درنهایت سیستم تشخیص عابر پیاده هم با هشدار به‌موقع اطمینان خاطر شما را از رانندگی امن فراهم می‌کند.

 رونمایی از اینفینیتی QX60

 رونمایی از اینفینیتی QX60

 رونمایی از اینفینیتی QX60

 رونمایی از اینفینیتی QX60

 رونمایی از اینفینیتی QX60

 رونمایی از اینفینیتی QX60

 رونمایی از اینفینیتی QX60

منبع پدال


نظرات