1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. اینفینیتی QX30 ماه آینده در نمایشگاه ژنو

اینفینیتی QX30 ماه آینده در نمایشگاه ژنو

25 بهمن 1393
  • 1

کمپانی اینفینیتی که زیرشاخه لوکس ساز نــیسان به شمار می‌رود مدل جدید خود را با نام QX30 که یک کامپکت کراس اوور است ماه آینده در ژنو عرضه رسمی خواهد کرد؛ گفته می‌شود این مدل با "ب ام و X1″ و " Audi Q3″ رقابت خواهد کرد.

تصاویر جاسوسی که تاکنون از خودروی در حال آزمایش ثبت شده یک کراس اوور پوشیده شده با روکش تیره‌رنگ را نشان می‌دهد که چیز زیادی از ظاهر آن مشخص نیست اما به نظر می‌رسد حداقل در نمای خارجی دارای همان زبان طراحی کنونی اینفینیتی بوده و شباهت زیادی به دیگر اعضای خانواده دارد.

وب‌سایت رسمی این خودروساز در توصیف جالب‌توجهی از این مدل می‌نویسد که QX30 نه یک خودروی کوپه، نه هاچ‌بک و حتی یک کراس اوور نیست بلکه تلفیقی از این سه بوده و خطوط سیال و روان یک کوپه ی دل‌چسب را همراه با استایل خاص یک کراس اوور دارد و در سگمنت خودروهای کامپکتِ به اصطلاح پریمیوم خواهد درخشید به‌طوری که مورد تحسین رقبای اصلی خود قرار خواهد گرفت!

گفته می‌شود این مدل جدید قرار است با شکل نهایی خود در ژنو به نمایش عموم درآید و گروه جدیدی از مشتریان را هدف گرفته که محصولی مدنظر دارند که هم برای کارهای معمول هفتگی مناسب باشد هم در آخرِهفته های خارج شهر بتوانند از آن لذت ببرند.

QX30 یک خواهر تنی بنام Q30 خواهد داشت که یک هاچ‌بک شهری بوده و هردو دارای یک پلتفرم یکسان هستند و قرار است در تأسیسات نــیسان در ساندِرلند انگلستان روی خط تولید برود.

هردو خودرو از یک نسخه پیچیده‌تر دیفرانسیل جلوی موجود در پلتفرم کلاس AوB مرسدس بنز سود می‌برند و انتظار می‌رود از موتورهای چهارسیلندر توربو مرسدس بنز که توسط خود اینفینیتی بهینه‌سازی می‌شوند در آن‌ها استفاده شود. شایان توجه است که یک سامانه چهارچرخ متحرک Haldex-based نیز به‌صورت آپشِن در نظر گرفته خواهد شد.

آقای "فِرانسوا گوپِل دی بُول" در توضیح این‌که چرا اینفینیتی قصد دارد جای پای خود را در این کلاس خودرویی محکم کند گفته: حدود پنجاه درصد فروش این کلاس در اتحادیه اروپا سهم سگمنت C بوده و ما برای این که بتوانیم خودی نشان بدهیم باید محصولی متفاوت عرضه کنیم.

وی همچنین افزوده است که Q30 و QX30 به بازار آمریکای شمالی نیز صادر می‌شوند و انتظارداریم درآمریکا حدود شصت هزار دستگاه و در اروپا چیزی حدود سی هزار دستگاه در اولین سال کامل عرضه فروش داشته باشیم.

 اینفینیتی QX30 ماه آینده در ژنو

 اینفینیتی QX30 ماه آینده در ژنو

 اینفینیتی QX30 ماه آینده در ژنو

 اینفینیتی QX30 ماه آینده در ژنو

 اینفینیتی QX30 ماه آینده در ژنو

 اینفینیتی QX30 ماه آینده در ژنو

منبع پدال


نظرات

  • آفرین آفرین (25 بهمن 1393 ساعت 08:26)

    خیلی جالبه ، خودروها دیگر کمتر ضعف دارند ، روز بروز با تکنیک تر می شوند ، سواری عالی ، مصرف کمتر ، راحتی بیشتر