1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. دلیل مخالفت سازمان استاندارد با واردات بنز

دلیل مخالفت سازمان استاندارد با واردات بنز

3 آذر 1394
  • 0

رئیس سازمان ملی استاندارد ضمن تاکید بر اینکه اینکه هیچ ارفاقی در زمینه استاندارد برخی خودروها مثل پراید نشده است، دلیل مخالفت اولیه را با یکی از مدل‌های بنز تشریح کرد.

نیره پیروزبخت با بیان اینکه برای واردات همه خودروها استاندارد رعایت شده است، اظهار کرد: هر خودرویی که برای واردات، مورد توافق سازمان ملی استاندارد، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گیرد، روی سایت سازمان‌های استاندارد و توسعه تجارت قرار می‌دهیم و تمام واردات باید طبق آن انجام شود.

وی با اشاره به مخالفت اولیه با واردات یکی از مدل‌های بنز به کشور ادامه داد: دلیل مخالفت اولیه این بوده که قبلا نمونه‌ای از این خودرو به کشور وارد نشده است که ما بتوانیم براساس آن تاییدیه را صادر کنیم و قاعدتا چون استاندارد تایید نکرده است، پلیس هم اجازه شماره‌گذاری نمی‌دهد.

پیروزبخت در پاسخ به سوالی درباره اینکه سازمان استاندارد در زمینه برخی خودروها مثل پراید کوتاه آمده است، گفت: اصلا چنین چیزی نیست و تا زمانی که خودرویی با استاندارد انطباق داشته باشد مشکلی نخواهد داشت؛ هرچند که تاکنون استانداردهای خودرو تغییری نکرده است.

از سال آینده، استانداردهای جدید برای خودرو اعمال می‌شود

رییس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه در حال حاضر به دنبال به روز رسانی استانداردهای خودرو با استانداردهای اتحادیه اروپا هستیم که اخیرا تغییر کرده است، اظهار امیدواری کرد تا پایان سال این کار انجام شود، البته ما هم‌اکنون به خودروسازان اعلام کرده‌ایم که استانداردهای خودرو به روز خواهد شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد با تاکید بر اینکه هیچ ارفاقی با توجه به استانداردهای فعلی به هیچ خودرویی نداشته‌ایم، گفت: تا پایان سال استانداردهای خودرو به روز می‌شود و از سال آینده خودروسازان ملزم به اجرای استانداردهای جدید در خودروهای خود هستند.



نظرات