1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. چرا استاندارد برخی خودروهای وارداتی قابل قبول نیست؟

چرا استاندارد برخی خودروهای وارداتی قابل قبول نیست؟

25 آبان 1394
  • 0

با ایمیل هایی که اخیرا برای خودروسازان خارجی ارسال کردیم آنها اعلام کردند که تمایل زیادی برای همکاری با ما دارند و ما نیز در حال انطباق استاندارد کشورهای دیگر با استانداردهای ایران هستیم.

نیره پیروزبخت، رییس سازمان استاندارد در خصوص مشکل استاندارد برخی از خودروهای وارداتی گفت: کلیه خودروهای وارداتی و تولیدات داخلی باید 52 استاندارد اجباری سازمان استاندارد را رعایت کنند.

وی افزود: مشکلی که برای خودروهای وارداتی وجود دارد این است که پیش از تحریم ها آزمایش و تاییدیه آنها در خارج از کشور انجام می شد اما در سالهای تحریم یک مقدار برای تایید این دست از خودورها با مشکل مواجه شدیم و به اجبار در داخل کشور این کار را انجام دادیم .

پیروزبخت با بیان اینکه قبول داریم اخذ استاندارد خودروهای وارداتی دارای پروسه ای طولانی است افزود: خوشبختانه طی ماه های گذشته شاهد آن هستیم که خودروسازان خارجی به سمت بازار ایران به صورت قانونمند در حرکتند این در حالی است که در گذشته واردات بسیاری از خودروها از کشورهای حوزه خلیج فارس صورت می گرفت.

رییس سازمان استاندارد خاطر نشان کرد: مشکلی که ظرف این سالها بوجود آمد این بود که خودروهای کلاس بالا از کشورهای حوزه خلیج فارس با استانداردهای این کشورها وارد می شد که استاندارد آنها برای ما قابل قبول نبود.

وی تصریح کرد: با ایمیل هایی که اخیرا برای خودروسازان خارجی ارسال کردیم آنها اعلام کردند که تمایل زیادی برای همکاری با ما دارند و ما نیز در حال انطباق استاندارد کشورهای دیگر با استانداردهای ایران هستیم .

پیروزبخت گفت: به محض تایید همکاری ها سازمان استاندارد می تواند سریعا اعلام نظر کرده و تاییدیه ها را از سازمان های صدور گواهی اروپایی و ژاپنی اخذ کند.



نظرات