1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. خودروهای وارداتی خودروسازان چگونه قیمت‌گذاری می‌شود؟

خودروهای وارداتی خودروسازان چگونه قیمت‌گذاری می‌شود؟

26 مهر 1396
  • 1

دبیر انجمن خودروسازان گفت: خودروهای وارداتی مشمول قیمت‌گذاری رسمی شورای رقابت نیست. تعیین قیمت این محصولات از سوی شرکت واردکننده و با توجه به عرضه و تقاضای بازار صورت می‌گیرد.

 خودروهای وارداتی خودروسازان چگونه قیمت‌گذاری می‌شود؟

احمد نعمت‌بخش اظهار کرد: ‌خودروسازان برای تکمیل سبد فروش خود و همچنین برای تست وضعیت یک خودروی جدید در بازار ایران برخی خودروها را وارد کرده و عرضه می‌کنند.

وی با بیان اینکه خودروهای وارداتی عرضه شده از سوی خودروسازان ارزان‌تر از سایر خودروهای وارداتی مشابه عرضه می‌شود، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال خودروی سراتو عرضه شده از سوی خودروساز به قیمت حدود ۱۰۰ میلیون تومان و سراتوی وارداتی که فیس‌لیفت همان سراتو است، به قیمت حدود ۱۵۰ میلیون تومان عرضه می‌شود که بیانگر رشد قیمت حدودا ۵۰ درصدی است.

دبیر انجمن خودروسازان ایران درباره دلیل افزایش قیمت برخی خودروهای وارداتی عرضه شده از سوی خودروسازان در روزهای اخیر گفت: این افزایش قیمت به دلیل رشد نرخ ارز در هفته‌های اخیر است.

وی ادامه داد: عامل اصلی در تعیین قیمت خودروهای وارداتی عرضه شده از سوی خودروسازان و سایر واردکنندگان خودرو، تغییرات نرخ ارز است به‌گونه‌ای که به میزان افزایش قیمت ارز هزینه‌های خرید و فروش خودروهای وارداتی نیز افزایش می‌یابد.

نعمت‌بخش اظهار کرد: خودروهای وارداتی مشمول قیمت‌گذاری رسمی شورای رقابت نبوده و قیمت‌گذاری آن راسا از سوی شرکت واردکننده خودرو صورت می‌گیرد.

منبع ایسنا


نظرات

  • Mj Mj (27 مهر 1396 ساعت 09:21)

    چه فاجعه ای که دبیر انجمن خودروسازان، فرق فیس لیفت رو با نسل جدید (اتاق، ایمنی، آپشن) نمیدونه