1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. چراغ سبز به هیوندای سانتاکروز

چراغ سبز به هیوندای سانتاکروز

1 بهمن 1394
  • 0

پیک آپ اسپرت هیوندای سانتاکروز با توجه به استقبال مخاطبان، توانست چراغ سبز تولید را دریافت نموده و ورود ان به بازار به تصویب این شرکت برسد.

سانتاکروز که سال گذشته به عنوان یک خودروی کانسپت در نمایشگاه دیترویت معرفی شده بود، می‌تواند برای بازار آمریکا یا تمام بازارهای هیوندای در سرتاسر جهان ساخته شود.

پلتفرم سانتاکروز با هیوندای توسان یکسان است بنابراین علاوه بر ابعاد نسبتاً برابر با توسان و پیشرانه‌های مشترک، می‌توان گفت که بیشتر یک پیک آپ اندازه متوسط با عملکرد شهری و اسپرت مدنظر بوده تا یک بارکش سنگین و قدرتمند.

یکی از موتورهای کاندید برای این خودرو، نسخه دیزلی 2.0 لیتری توربو است که 190 اسب بخار قدرت و 406 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مصرف سوخت این مدل به 7.8 لیتر در صد کیلومتر می‌رسد. بعلاوه برای این مدل، سیستم انتقال نیرو به هر چهار چرخ نیز به عنوان یک گزینه قابل انتخاب پیش بینی شده است.

سانتاکروز در نسخه تولیدی تفاوت‌هایی با نسخه اولیه مفهومی خواهد داشت. به گونه‌ای که احتمالاً چرخ‌های 20 اینچی آن کاهش سایز داشته و چراغ‌های LED نیز به نوع معمولی تغییر خواهند نمود. انتظار می‌رود خطوط روی بدنه نیز کاهش یافته و شکاف‌های جانبی نیز حذف شوند.

سانتاکروز به عنوان نخستین خودروی وانت هیوندای، می‌تواند نقشی مهم در ورود این خودروساز به بازارهای تازه و کلاس‌های تجاری بازی کند. آیا هیوندای می‌تواند همچون خودروهای سواری خود در این کلاس نیز رقبا را به چالش بکشد؟

 چراغ سبز به هیوندای سانتاکروز

 چراغ سبز به هیوندای سانتاکروز

 چراغ سبز به هیوندای سانتاکروز

 چراغ سبز به هیوندای سانتاکروز

منبع پدال


نظرات