1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. احتمال تولید خودروهای هیوندایی در ایران

احتمال تولید خودروهای هیوندایی در ایران

22 تیر 1394
  • 0

سخنگوی خودروسازان راین از احتمال تولید خودروهای هیوندایی در ایران خبر داد.

امید تالشیان در نشست خبری اظهار کرد: در یک سال گذشته مذاکراتی با شرکت هیوندایی و چند خودروساز دیگر ژاپنی و اروپایی برای آغاز همکاری‌ها صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه آغاز همکاری‌های مشترک موکول به رفع تحریم‌هاست، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون زیرساخت‌ها و خطوط تولید شرکت هیوندایی در خودروسازان راین موجود است و می‌توان به سرعت همکاری را با این شرکت از سر گرفت. البته همکاری‌ها محدود به هیوندایی نخواهد بود و با سه چهار شرکت ژاپنی و اروپایی نیز در حال مذاکره برای آغاز همکاری هستیم.

سخنگوی خودروسازان راین در پاسخ به پرسشی مبنی بر قیمت خودرو پس از توافق هسته‌ای، اظهار کرد: اینکه با توافق هسته‌ای قیمت خودرو کاهش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت ذهنیت اشتباهی است.

وی با بیان اینکه اگر تصور کنیم با رفع تحریم قیمت خودروی ۵۰ میلیون تومانی، ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان می‌شود نادرست است، گفت: ‌در سال جاری هزینه‌های مختلف از جمله قیمت مواد اولیه، بیمه، مالیات، دستمزد و غیره افزایش یافته است بنابراین نمی‌توان به کاهش قیمت خودرو امیدوار بود.

تالشیان ادامه داد: البته توافق هسته‌ای باعث ایجاد تنوع در محصولات و مدل‌های خودروهای تولید در ایران خواهد شد. از آن سو نیز ممکن است با رفع رکود و رونق بازار خودرو شاهد مقداری افزایش قیمت در خودروهای سواری در بازار آزاد نیز باشیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر امکان ادغام شرکت‌های خودروسازی کوچک، اظهار کرد: موضوع ادغام خودروسازان کوچک از نظر تئوری سیاست درستی است به‌گونه‌ای که در کشورهای صنعتی نیز بسیاری از برندهای خودروسازی دنیا با یکدیگر ادغام شده‌اند.

تالشیان با بیان اینکه با این حال ما تاکنون مذاکره و برنامه‌ای در این زمینه نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: شرکت‌های خودروسازی در ایران سهامداران متنوعی دارند و باید دید کدام شرکت‌ها و با چه هدفی می‌توانند ادغام شوند و آیا این کار از نظر اقتصادی به‌صرفه است یا نه؟

وی خاطرنشان کرد: دو محصول جدید در حال شماره‌گذاری است که در دو سه هفته آینده عرضه خواهد شد. یک محصول جدید نیز در اوایل پائیز عرضه می‌شود که قیمت یکی از آنها کمتر از ۴۰ میلیون تومان خواهد بود.



نظرات