1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. سومین کانسپت از سری N هیوندای

سومین کانسپت از سری N هیوندای

23 خرداد 1395
  • 0

هیوندای با پوشاندن لباس نام تجاری N به خودروی هاچ بک مفهومی خود، سومین عضو از خانواده کانسپت های N را خلق نموده است. خودروی مفهومی جدید RM16 N در بوسان کره جنوبی رونمایی شده است.

هیوندای سری N

این سومین نسل از پروژه RM است که از سال 2012 با مدل‌های RM14 N و RM15 N آغاز شده است. در این هاچ بک اسپرت مسابقه‌ای شاهد چراغ‌های کشیده و حذف جلوپنجره و در عوض هواکش‌های بسیار بزرگ‌تر سپر و ارتفاع پایین درب کاپوت هستیم. درواقع این خودرو یک قدم اساسی به نسخه تولیدی اولین محصول از سری پرفورمنس N هیوندای نزدیک‌تر شده است.

توزیع وزن این مدل همانند مدل‌های قبلی با 43 درصد در محور جلو و 57 درصد روی محور عقب با کاهش مرکز ثقل در 500 میلی‌متری سطح زمین، بدون تغییر باقی مانده است. بدنه و ساختار سفت و سخت خودرو با کمک فیبر کربن تقویت شده و پنل‌های بدنه با فیبر کربن روی یک قاب فضایی آلومینیومی قرار گرفته‌اند.

این خودروی مفهومی هنوز روی یک موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری توربو T-GDI مجهز به سوپرشارژر الکتریکی حساب می‌کند که 296 اسب بخار نیرو و 383 نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخ‌های عقب گسیل می‌نماید. یک دیفرانسیل با کنترل الکترونیکی و لغزش محدود E-LSD و همچنین سیستم اگزوز متغیر الکترونیکی نیز برای آن در نظر گرفته شده‌اند.

هیوندای RM16 N به خودروی مفهومی N 2025 ویژن گرند توریزمو، آیونیک، النترا ولوستر، i40، سوناتا، آزرا، توسان، سانتافه، اصلان و i20 WRC در نمایشگاه خودروی کره جنوبی می‌پیوندد.

هیوندای سری N

هیوندای سری N

هیوندای سری N

هیوندای سری N

هیوندای سری N

منبع: carscoops.com



نظرات