1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رکورد مسافت خودروی پیل سوختی هیوندا

رکورد مسافت خودروی پیل سوختی هیوندا

21 مرداد 1394
  • 0

مدل ix35 فیول سل از هیوندای با متوسط سرعتی حدود ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، در مدت ۲۴ ساعت توانسته بدون تولید هیچ‌گونه آلودگی، ۲۳۸۳ کیلومتر مسیر را طی کند. در این خودرو، آرنت-گوران هارتویگ (Arnt-Gøran Hartvig) و ماریوس بورن‌استین (Marius Bornstein)، دو «محقق هیدروژن» اهل نروژ بدون اینکه توقفی در سر راه داشته باشند، در جاده‌های آلمان رانندگی کرده‌اند و تنها چیزی که از اگزوز خودروهای آنها وارد اتمسفر شده، بخار آب بوده است.

این دو راننده نروژی در طول ۲۴ ساعت تا جایی که توانسته‌اند فاصله بین ایستگاه هیدروژن فتن‌فال (Vatenfall) در هافن‌سیتی هامبورگ را تا ایستگاه شل (Shell) در زکسِندام برلین که مسافتی بیش از ۳۰۰ کیلومتر است، طی کرده‌اند. خوشبختانه دوربین‌های GoPro توانسته‌اند شرایط رانندگی آنها را در ترافیک‌ شهری و همین‌طور سرعت‌ها بالای ثبت کنند. این رانندگان می‌گویند:

می‌خواستیم قابلیت‌های ترکیب آخرین سطح پیشرفت‌های خودروهای الکتریکی پیل سوختی و ایستگاه‌های سوخت‌گیری هیدروژن را ملاحظه کنیم. نتیجه کار، بسیار قابل‌توجه است.

البته جالب است بدانید که این اولین بار نیست که ix35 فیول‌ سل برای ثبت یک رکورد هیجان‌انگیز اقدام می‌کند. در ماه ژوئن سال گذشته میلادی، این خودرو توانست با یک مخزن سوخت هیدروژن، مسیری به اندازه ۷۰۰ کیلومتر را بین «اسلو» تا موناکو» طی کند و در طول سفر ۲۲۶۰ کیلومتری‌اش تنها یک بار از ایستگاه‌های هیدروژن نصب‌شده در طول مسیر استفاده کرد.

در هیوندای ix35 فیول‌ سل از یک موتور الکتریکی ۱۳۶ اسب‌بخاری استفاده شده که به این خودرو اجازه می‌دهد سقف سرعتی برابر ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. همچنین دامنه مسافت رانندگی با آن به صورت رسمی برابر ۶۰۰ کیلومتر با استفاده از یک مخزن سوخت هیدروژن اعلام شده است.

 رکورد مسافت خودروی پیل سوختی هیوندا

 رکورد مسافت خودروی پیل سوختی هیوندا

منبع پدال


نظرات