1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. خانواده هیوندا یونیک

خانواده هیوندا یونیک

11 اسفند 1394
  • 0

هیوندای یونیک جدید، اولین مدل دنیای خودرو خواهد بود که با ۳ نوع پیشرانه الکتریکی در اختیار قرار می‌گیرد و موجب می‌شود که افراد بیشتری به «حمل و نقل با آلودگی صفر» دسترسی داشته باشند.

این خودرو به عنوان یک گام مهم در استراتژی انرژی پایدار کمپانی، در نسخه‌های هیبرید و پلاگین از یک موتور جدید ۱/۶ لیتری GDI کاپا به صورت چهار سیلندر و انژکتور مستقیم بهره می‌برد که قدرتی برابر ۱۰۴ اسب‌بخار و گشتاوری معادل ۱۴۷ نیوتن‌متر ایجاد می‌کند. این خروجی از طریق یک گیربکس دو کلاچه ۶ سرعته منتقل می‌شود.

در یونیک هیبرید، قدرت و گشتاور موتور الکتریکی، به‌ترتیب به ۴۳ اسب‌بخار و ۱۷۰ نیوتن‌متر می‌رسد و از جانب یک پک باتری لیتیوم-پلیمر با ظرفیت ۱/۵۶ کیلووات‌ساعت پشتیبانی می‌شود؛ باتری‌هایی که در زیر صندلی‌های عقب جای گرفته‌اند. خروجی کلی سیستم پیشرانه به ۱۳۹ اسب‌بخار و ۲۶۵ نیوتن‌متر می‌رسد. در نتیجه این خودرو می‌تواند حداکثر سرعتی برابر ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت داشته باشد و در هر کیلومتر، تنها ۷۹ گرم آلودگی دی‌اکسید کربن تولید کند.

در نسخه دیگر، یونیک پلاگین خودرویی است که می‌تواند صرفاً‌ با استفاده از الکتریسیته، مسافتی به طول حدود ۵۰ کیلومتر را طی کند؛ موضوعی که به لطف یک باتری لیتیوم-پلیمر ۸/۹ کیلووات‌ساعتی و موتور الکتریکی ۶۰ اسب‌بخاری ممکن شده است. این موتور الکتریکی در سیستم پیشرانه پلاگین با همان موتور ۱/۶ لیتری کاپا در «یونیک هیبرید» همکاری دارد. آلودگی CO₂ در این مدل، به میزان پایین ۳۲ گرم در هر کیلومتر برآورد شده است.

مدل سوم، یونیک الکتریک است که از یک باتری لیتیوم-پلیمر ۲۸ کیلووات‌ساعتی و یک موتور الکتریکی با خروجی ۱۱۸ اسب‌بخار و ۲۹۵ نیوتن‌متر بهره‌مند شده است. این خودرو دارای یک سیستم انتقال قدرت تک‌سرعته است و می‌تواند تا سرعت ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. حداکثر بازه مسافت یونیک الکتریک برابر ۲۵۰ کیلومتر تخمین زده شده است.

اِلمان‌های خارجی مانند الگوهای آبی‌رنگ در «یونیک هیبرید» و «یونیک پلاگین»، از جمله مواردی هستند که این دو را از «یونیک الکتریک» متمایز می‌کند. در یونیک الکتریک از یک سری طرح‌های مسی خاص استفاده شده است.

امکاناتی مانند اندروید اتو، اپل کارپلی، سرویس آنلاین Tom Tom، شارژ بی‌سیم برای دستگاه‌های هوشمند، نمایشگر ۷ اینچی TFT برای مجموعه ابزارها و یک پکیج نوآورانه ایمنی شامل سیستم‌هایی چون ترمز اضطراری خودکار، تشخیص نقطه کور، دستیار حرکت در بین خطوط، هشدار ترافیک‌ پشت‌سر و کروز کنترل هوشمند، از جمله مواردی هستند که در این مدل هیوندای در دسترس قرار خواهند گرفت.

 خانواده هیوندا یونیک

 خانواده هیوندا یونیک

 خانواده هیوندا یونیک

 خانواده هیوندا یونیک

 خانواده هیوندا یونیک

 خانواده هیوندا یونیک

 خانواده هیوندا یونیک

منبع پدال


نظرات