1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. خودروی جدید سری i هیوندای معرفی شد

خودروی جدید سری i هیوندای معرفی شد

4 آبان 1395
  • 0

هیوندایی حق دارد که نام‌گذاری سری i را خوش یمن بداند. خودروهای i10، i20 و دیگر مدل‌های این سری فروش خوبی را نصیب این خودروسازی کرده‌اند. اما بی‌ام‌و نیز از کد I برای ساخت خودروهای باتری‌ای خود استفاده می‌کند. شاید به همین دلیل است که هیوندایی این بار در اقدامی رقابتی بار دیگر I را بر سر یک مدل جدید دیگر قرار داده تا مدلی از خودروهای سبز را ارائه دهد.

به گزارش "تاپ‌گیر"، هیوندایی آیونیک، یک هاچ بک تمام الکتریکی و هیبریدی است که احتمالا در سال آینده قابلیت‌های پلاگین نیز به آن اضافه می‌شود.این خودرو روی پلت فرم جدیدی نصب خواهد شد که شبیه هیچ‌کدام از دیگر پلت‌فرم‌های به کار رفته در خودروهای هیوندایی نیست. اندازه پلت‌فرم جدید تقریبا مشابه I30 است اما تفاوت های زیادی بین آنها وجود دارد.

کیا، کمپانی خواهر هیوندایی از این پلت‌فرم و سامانه مولد مشابه در این خودرو برای مدل "نیرو"ی خود استفاده کرده است. اما مدل آیونیک بسیار سبک‌تر است. قسمت جلوی آیونیک از کراس‌اوور کیا نیرو کوچک‌تر بوده و مصرف سوخت و آلایندگی آن کمتر است.

 خودروی جدیدی از هیوندای معرفی شد

هیوندایی و کیا استفاده از سامانه انتقال قدرت DCT به جای موتورهای دوقلوی تویوتا بهره می‌برند. نهایت بهره‌وری از چنین سامانه‌ای ممکن است چندان خوشایند نباشد اما استفاده از این سامانه از احساس خوب رانندگی با این خودرو نمی‌کاهد.

قدرت این خودرو از ترکیب یک موتور 1.6 لیتری بنزینی آتکینسون و یک موتور کوچک الکتریکی دریافت می‌شود. موتور الکتریکی به تنهایی می‌تواند خودرو را در مسافت‌های کوتاه جابه‌جا کند. این مشخصات برای یک خودروی شهری بسیار عالی به نظر می‌رسد.

قدرت دینامیکی و پویایی این خودرو نیز مناسب به نظر می‌رسد و با توجه به وزن هندلینگ آن آسان است. به دلیل اینکه باتری‌ها در زیر صندلی‌های عقب قرار گرفته‌اند، مرکز ثقل خودرو در واقع پایین‌تر از فولکس گلف GTI است. با این ویژگی آیونیک با اعتماد به نفس و ثابت قدمی پیچ‌ها را طی می‌کند و کاملاً بانشاط و هیجان‌انگیز ظاهر شده است. مانورهای شجاعانه از ویژگی خودرو به شمار می‌آید. رادارهای کروز و سامانه‌های کمکی نگه‌دارنده بین خطوط نیز در این خودرو به خوبی فعال هستند.

صندلی‌های عقب خودرو به اندازه پیروس تویوتا بزرگ نیستند. اما تجهزات زیادی در خودرو به کار رفته است. همه‌ی آیونیک های الکتریکی به‌صورت استاندارد از چراغ‌ها و برف‌پاک‌کن‌های خودکار، رینگ‌های آلیاژی 16 اینچی، اپل کار پلی، دوربین پشتی، چراغ‌های جلوی LED، کروز کنترل تطبیقی و صفحه‌نمایش 7 اینچی با امکان ناوبری بهره می‌برند.

 خودروی جدیدی از هیوندای معرفی شد

منبع:ایران جیب



نظرات