1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رزم‌ناو اسپرت جنسیس

رزم‌ناو اسپرت جنسیس

30 تیر 1393
  • 0

رزم‌ناو اسپرت جنسیس

هیوندای قصد دارد تا یک مدل اسپرت از جنسیس را برای رقابت بهتر با سدانهای اسپرت آلمانی نظیر AMG از مرسدس و سرس M ب ام و، معرفی نماید. جنسیس جدید با همکاری لوتوس در بخش دینامیکی توسعه یافته و هیوندای روی قابلیت‌های فنی آن شرط می‌بندد. حالا ایده یک جنسیس با موتور پرقدرت‌تر و اسپرت، می‌تواند بسیار جذاب هم باشد. این مدل ممکن است جنسیس R-Spec نامیده شود.

پیشرانه هشت سیلندر 5.0 لیتری جنسیس با کمک توربوشارژر دوقلو می‌تواند به مراتب قدرت بیشتری از 429 اسب بخار و گشتاور بالاتری از 509 نیوتن متر فعلی آن تولید کند. البته شاید هیوندای بجای توربوشارژر، روی روش‌های کم دردسرتری برای افزایش نیرو و نزدیک شدن به توانایی‌های فنی M5 حساب کند. بدین ترتیب به راحتی شتاب صفر تا صد زیر 4 ثانیه برای این سدان لوکس بزرگ کره ای قابل دستیابی خواهد بود.

در حال حاضر ما با یک نسخه آزمایشی روبروییم که ویژگی هالی اسپرتی نظیر کیت بدنه آئرودینامیکی، چرخ‌های آلیاژی بزرگ‌تر مشکی رنگ، جلوپنجره مات سیاه و احتمالاً قسمت‌هایی از جنس فیبر کربن را شامل می‌گردد. هواکش‌ها و براگیرهای سپر جلو کاملاً کپی شده از خودروهای M ب ام و می‌باشند.

جنسیس جدید در ابتدای عرضه با استقبال خوبی روبرو شده است و مدل اسپرت آن نیز با قیمتی مناسب‌تر از رقبا، می‌تواند جذابیت‌های جدیدی برای خریداران آن داشته باشد.

منبع carscoops.com


نظرات