1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. هیوندا برای آینده خود چه برنامه ای دارد؟

هیوندا برای آینده خود چه برنامه ای دارد؟

14 مرداد 1394
  • 0

هیوندای برنامه‌های بزرگی برای آینده مدل‌ها و کلاس‌های خودرویی جدید در سر دارد. این موضوع در مرکز فنی این کمپانی در «ان آربور» میشیگان بیشتر نمایان است. در ادامه، گوشه‌ای از برنامه‌های هیوندای را برای آینده مرور می‌کنیم.

آماده برای کراس‌اور ساب‌کامپکت هیوندای

در حالی که مدل جدید هیوندای کرتا سر و صدای زیادی در آن سوی آب‌ها ایجاد کرده، برنامه‌ریزان هیوندای در امریکا هنوز برای فروش این مدل در داخل ایالات متحده قانع نشده‌اند. با این حال، مسئولان هیوندای می‌گویند که به جای ارائه مدل کرتا، برنامه دارند تا یک مدل کراس‌اور کوچک کاملاً جدید را در آینده به بازار امریکا وارد کنند.

البته اگر انتظار دارید که این کراس‌اور جدید ظاهری همانند دیگر مدل‌های هیوندای داشته باشد، بهتر اندکی در آن تجدید نظر کنید. دیو زوچوسکی (Dave Zuchowski)، رئیس و مدیرعامل هیوندای موتورز در امریکا می‌گوید:

اگر به این کلاس خودرویی فکر کنیم، استفاده از یک طراحی متفاوت، اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. این مدل قرار است یک وسیله نقلیه مخصوص هزاره جدید باشد؛

یعنی چیزی مثلاً در حد {نیسان} جوک یا چیزی شبیه به آن با اندکی طراحی مدرن‌تر.

هیوندای سانتاکروز هنوز هم شانس دارد.

وقتی هیوندای در ماه ژانویه سال جاری میلادی از کانسپت «سانتا کروز» رونمایی کرد، بسیار خبرساز شد. با این حال، احتمال اینکه این کمپانی بخواهد نسخه‌ای تولیدی از آن را بفروشد، اندک است. این تراک کوچک به نظر می‌رسد می‌تواند بخشی از بازار را که پس از حضور کوتاه‌مدت سوبارو باجا در نمایندگی‌ها، خالی و بی‌استفاده مانده است، از آنِ خود کند. سانتا کروز با اینکه برای مسئولین رده بالای هیوندای، مدلی با شرایط سخت در هنگام فروش به نظر می‌رسد، ولی هنگامی که در نمایشگاه اتومبیل دیترویت ۲۰۱۵ معرفی شد، توانست خود را به عنوان ابزاری برای جلب توجه جامعه و رسانه‌ها نشان دهد. اکنون با توجه به بازخوردهای مثبتی که نسبت به این کانسپت مشاهده شده، هیوندای قرار است که در ماه نوامبر سال جاری میلادی، هنگامی که می‌خواهد تمام برنامه‌های آینده تولید خود را ارزیابی کند، بار دیگر این کانسپت را بررسی کند.

موتور پایه هیوندای توسان ۲۰۱۶

پیشرانه استاندارد در هیوندای توسان، یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر است که تنها در سطح نخست تریم SE ارائه می‌شود. این موتور قدرتی به اندازه ۱۶۴ اسب‌بخار تولید می‌کند و گشتاور حداکثر آن نیز ۲۰۵ نیوتن‌متر است. این در حالی است که خروجی موتور توربوی ۱/۶ لیتری چهار سیلندر برابر ۱۷۵ اسب‌بخار و ۲۶۴ نیوتن‌متر است. در موتور ۲ لیتری، پیک گشتاور در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه در دسترس است و در حالی که دور موتور افزایش می‌یابد، حداکثر قدرت در ۶۲۰۰ دور بر دقیقه در دسترس قرار می‌گیرد.

در حالی که موتور ۲ لیتری توسان به اندازه موتور توربوی ۱/۶ لیتری، از حالت نرم و بهینه برخوردار نیست، ولی این موتور پایه برای کراس‌اوری با وزن ۱۵۰۸ تا ۱۶۳۴ کیلوگرم تناسب بیشتری دارد؛ چه رانندگی در سرعت‌های بالا در بزرگراه باشد یا در سرعت‌های پایین در حومه شهر.

بالاخره، اپل «کار پلی» می‌آید

در حالی که محصولات کنونی هیوندای از قابلیت اتصال گوشی‌های هوشمند «اندروید اتو» پشتیبانی می‌کنند، هیوندای اعلام کرده که در انتهای سال جاری میلادی، اپل کار پلی نیز به خودروهای هیوندای وارد خواهد شد. در مورد دلیل این تأخیر، هیوندای می‌گوید که اپل مشغول تغییرات در برنامه‌های خود برای تکنولوژی‌های درون‌خودرویی است. در هر صورت، اگر یک آیفون دارید و به ‌تازگی یک هیوندای خریده‌اید که تنها با اندروید اتو کار می‌کند، نباید نگران باشید. وقتی کارهای نرم‌افزاری خاتمه یابد، سیستم اطلاعات و سرگرمی هیوندای به‌راحتی می‌تواند بین «اندروید اتو» و «کار پلی» سوئیچ کند.

هیوندای به دنبال تولید بیشتر در امریکا

هیوندای هنوز هم به دنبال توسعه خط تولید خود در ایالات متحده است. البته هیچ‌ اعلام رسمی در رابطه با این موضوع صورت نگرفته، ولی «تولید» یکی از عوامل اصلی محدود کننده رشد پیوسته هیوندای است. همچنان که «زوچوسکی» می‌گوید:

ما هر مدل هیوندای را که می‌فروشیم، خودمان ساخته‌ایم.

بنابراین تولید بیشتر، به معنای افزایش فروش خواهد بود. مدل‌های سونانا و النترا در حال حاضر در کارخانه هیوندای واقع در «مونتگمری» آلاباما ساخته می‌شوند؛

کارخانه‌ای که دارای ظرفیت تولید ۳۹۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه در سال است. در سال ۲۰۱۴، هیوندای در مجموع ۴۳۸ هزار و ۹۵۹ دستگاه النترا و سوناتا در امریکا به فروش رسانده است. برای این منظور، برخی خودروها از کره جنوبی به امریکا وارد شده‌اند. بنابر این آمار فروش، افزایش تولید در امریکا منطقی به نظر می‌رسد.

 هیوندا برای آینده خود چه برنامه ای دارد؟

 هیوندا برای آینده خود چه برنامه ای دارد؟

 هیوندا برای آینده خود چه برنامه ای دارد؟

 هیوندا برای آینده خود چه برنامه ای دارد؟

منبع پدال


نظرات