1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. هیوندا الانترا با 200 اسب قدرت

هیوندا الانترا با 200 اسب قدرت

18 بهمن 1394
  • 0

گزارش‌ها حاکی از آن است که در امریکای شمالی، امسال یک نسخه با تکیه ویژگی‌های پرفورمنس از هیوندای النترا در راه خواهد بود. مطابق گفته Leftlane News، این مدل جدید بر اساس آخرین نسل النترا ساخته می‌شود و در نمایشگاه اتومبیل SEMA در نوامبر ۲۰۱۶ رونمایی خواهد شد.

این مدل که احتمالاً «النترا اسپورت» نام خواهد گرفت، با رقیبانی مانند هوندا سیویک Si و فولکس‌واگن جتا GLI روبرو خواهد بود. گفته می‌شود که النترا اسپورت برای پیشرانه از یک موتور ۱/۶ لیتری توربو با قدرتی حداکثر ۲۰۰ اسب‌بخار استفاده خواهد کرد و برای انتقال این قدرت نیز امکان استفاده از یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه وجود خواهد داشت.

در حال حاضر، در بازار امریکا تنها یک نسخه از النترا ارائه می‌شود که دارای یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی با قدرت ۱۴۷ اسب‌بخار است. طبیعتاً استفاده از یک موتور توربو باعث می‌شود که این مدل نمایش بهتری در رقابت با نسل دهم هوندا سیویک با توربوشارژر داشته باشد.

لازم به ذکر است که هیوندای همین حالا نیز چنین ترکیب پیشرانه‌ای را در بازار ایالات متحده ارائه می‌کند و این گزینه می‌تواند مستقیماً از یک ولوستر توربو برداشت شود. موتور چهار سیلندر توربو در این مدل، قدرتی به میزان ۲۰۰ اسب‌بخار و گشتاور حداکثری به میزان ۲۶۵ نیوتن‌متر تولید می‌کند و در کنار آن، می‌توان از یک گیربکس ۶ دنده دستی یا ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه استفاده کرد.

این در حالی است که یک موتور ۱/۴ لیتری کاپا GDI چهار سیلندر به مدل النترا اکو اختصاص یافته است؛ مدلی که قرار است در ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۶ به بازار امریکا وارد شود. در این مدل، یک گیربکس اکو-شیفت ۷ سرعته دو کلاچه، قدرتی به میزان ۱۲۸ اسب‌بخار در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه و گشتاوری معادل ۲۱۱ نیوتن‌متر در بازه ۱۴۰۰ تا ۳۷۰۰ دور بر دقیقه را منتقل می‌کند.

 هیوندا الانترا با 200 اسب قدرت

 هیوندا الانترا با 200 اسب قدرت

 هیوندا الانترا با 200 اسب قدرت

 هیوندا الانترا با 200 اسب قدرت

 هیوندا الانترا با 200 اسب قدرت

منبع پدال


نظرات