1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی هیوندای النترا 2014

معرفی هیوندای النترا 2014

19 خرداد 1393
  • 4

بعد از رونمایی از نسل پنجم هیوندای النترا در سال 2011، این خودرو همچنان با پیشرفت‌هایی که در قابلیت‌های داخلی و بیرونی خود داشته در کنار یک موتور قدرتمندتر، وارد سال 2014 شده است. نسخه قدیمی GLS الان به عنوان تیپ SE شناخته می‌شود و با اضافه شدن امکانات و قابلیت‌های بیشتر به مدل سدان اکنون می‌توانیم شاهد تریم Sport النترا 2014 نیز باشیم.

علاوه بر قدرت بیشتر، نسخه Sport جدید، دارای فرمان اسپرت تقویت شده، سیستم کالیبراسیون تعلیق به اضافه یکسری از بهینه‌سازی‌های بیرونی شامل قطعات کرومی، اسپویلر عقب و اگزوز متفاوت است که باعث می‌شود از مدل‌های دیگر متمایز شود.

نسخه Sport النترا مجهز به یک موتور 2 لیتری است و می‌تواند نسبت به نسخه 1.8 لیتری که سال گذشته از موتور Nu بهره می‌برد، 25 اسب بخار توان و حدود 32 نیوتن-متر گشتاور بیشتری را تولید کند.

هیوندای النترا 2014

طراحی جلو و عقب النترا 2014 و چرخ‌های آن دچار تغییراتی شده است. در قسمت جلوی خودرو از یک سپر کوتاه جدید با دهانه باز، جلوپنجره جدید، چراغ پروژکتورهایی با طراحی جدید و فناوری LED استفاده شده است. چراغ‌های مه‌شکن نیز برای پوشش و کارایی بهتر به شکل L درآمده‌اند.

کناره‌های خودرو نیز دارای قالب کرومی شده است و بسته به نوع مدل خودرو می‌توانید از چرخ‌های متنوع و با اندازه‌های متفاوت استفاده کنید. قسمت پشت النترا 2014 به دو دیفیوزر دو رنگ مجهز شده است.

هیوندای النترا 2014

طراحی جلو و عقب النترا 2014 و چرخ‌های آن دچار تغییراتی شده است. در قسمت جلوی خودرو از یک سپر کوتاه جدید با دهانه باز، جلوپنجره جدید، چراغ پروژکتورهایی با طراحی جدید و فناوری LED استفاده شده است. چراغ‌های مه‌شکن نیز برای پوشش و کارایی بهتر به شکل L درآمده‌اند.

کناره‌های خودرو نیز دارای قالب کرومی شده است و بسته به نوع مدل خودرو می‌توانید از چرخ‌های متنوع و با اندازه‌های متفاوت استفاده کنید. قسمت پشت النترا 2014 به دو دیفیوزر دو رنگ مجهز شده است.

امکانات خارجی مدل استاندارد النترا

CHMSL - چراغ استوپ High-Mount (ثابت) مرکزی
- سوئیچ تغییر وضعیت چراغ‌های روزتاب
- چراغ‌های اسکورت
- گرم‌کن‌های برقی آینه‌ها به رنگ بدنه
- سپرهای همرنگ بدنه
- شیشه جلوی سایه‌بانی
- شیشه‌های سولار (خورشیدی)
- برف‌پاک‌کن شیشه جلو با دو سرعت متفاوت و قابلیت از بین بردن بخار و غبار

هیوندای النترا 2014

طراحی داخلی

طراحی داخلی النترا 2014 با امکانات بهتر، سیستم ناوبری جدید با ارتباط شبکه نسل سوم (3G) و سیستم صوتی جدید به روز شده است. حق انتخاب گسترده‌ای از قطعات آلومینیومی و رنگی نیز در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

محل دریچه‌های تهویه و دکمه‌های کنترل کمی تغییر کرده است. رنگ داخل خودرو نیز اندکی تیره‌تر شده و در مدل Sport از پدال‌های آلومینیومی و در مدل‌های Sport و Limited از پادری‌های آلومینیومی استفاده شده است تا حس خوبی به شما منتقل شود.

صفحه نمایش 7 اینچی لمسی چندکاره با سیستم ناوبری جدید و رابط کاربری ساده‌تر، سیستم تشخیص دستورات صوتی پیشرفته و صفحه لمسی بهبود یافته از دیگر آپشن‌های النتراست که شامل رادیوی اینترنتی پاندورا (Pandora) نیز می‌شود.

هیوندای النترا 2014

امکانات استاندارد داخل هیوندای النترا

- تریم سقف با چگالی بالا و کاملاً صاف
- دستگیرهای فلزی درب‌ها
- دستگیره‌های داخلی (جای استراحت دست-دسته صندلی) درب‌ها به صورت یکپارچه
- جای مخصوص نقشه با نگه‌دارنده بطری روی درب‌های عقب و جلو
- آفتاب‌گیر دارای آینه و کاور (پوشش)
- دکمه کرومی وضعیت ترمز دستی
- کف‌پوش دوخته‌شده
- درزگیر درب
- سیستم تهویه مطبوع
- فرمان تلسکوپی و شیب‌دار (کج)
- کروز کنترل
- کامپیوتر (نمایشگر) مسافت (مسافت باقی‌مانده تا خالی شدن باک، متوسط مصرف سوخت، متوسط سرعت خودرو، زمان تخمینی)
- صندلی راننده با قابلیت تنظیم در 6 جهت و تنظیم ارتفاع
- کیلومتر شمار، نمایشگر دور موتور، نمایشگر سوخت، مسافت‌سنج دیجیتال، مسافت پیموده شده، ساعت دیجیتال و نمایشگر دمای بیرون


تمامی مدل‌های النترا 2014 به جز مدل Sport با یک پیشرانه 4 سیلندر 1.8 لیتری عرضه می‌شوند که می‌تواند 145 اسب بخار توان و 176 نیوتن متر گشتاور تولید کند. قلب تپنده نسخه Sport یک موتور 2 لیتری GDI جدید است که می‌تواند در دور موتور 6500 توانی معادل 173 اسب بخار و در دور موتور 4700 گشتاوری برابر با 209 نیوتن متر تولید کند.. کلیه مدل‌های النترا 2014 با یک گیربکس دستی 6 سرعته به فروش می‌رسند و خریداران می‌توانند در صورت تمایل از سیستم انتقال 6 سرعته اتوماتیک نیز استفاده کنند.

میزان مصرف سوخت مدل Sport با سیستم انتقال 6 سرعته اتوماتیک در سیکل شهر 9.8 لیتر و سیکل جاده 6.72 لیتر است، در حالی که در مدل پایه با گیربکس اتوماتیک 6 سرعته میزان مصرف سوخت در شهر برابر 8.4 و در جاده برابر 6.2 لیتر است.

النترا Sport با سیستم Motor Driven Power Steering(MDPS) جدید ارائه می‌شود که باعث کاهش اصطکاک شده و در نتیجه دور زدن یا پیچیدن را برای راننده ساده‌تر می‌کند. همچنین در این مدل از دمپرها و فنرهای عقب سفت‌تر و محکم‌تر و میله تعادل (میله ضد پیچش) جلوی بلندتر استفاده شده است.

مدل‌های SE و Limited با سیستم فرمان سه وضعیته Driver Selectable Steering Mode (انتخاب وضعیت فرمان توسط راننده) مخصوص هیوندای عرضه می‌شوند که در سه حالت راحت، نرمال یا عادی و اسپرت قرار می‌گیرد. حالت اول برای رانندگی شهری، حالت دوم برای حالت‌های ترکیبی و حالت سوم برای رانندگی با سرعت بالا در بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها تعبیه شده است.

سخن پایانی

هیوندای النترا رقبای سرسختی چون دوج دارت و مزدا 3 سدان را پیش روی خود می‌بیند. دوج دارت با سه موتور مختلف عرضه می‌شود. پیشرانه مدل پایه، یک موتور 1.4 لیتری MultiAir با 160 اسب بخار توان است و از دو موتور 2 لیتری 16 سوپاپ Tigershark با 160 اسب بخار و موتور 2.4 لیتری MultiAir Tigershark با 184 اسب بخار توان نیز می‌توان به عنوان آپشن یکی را انتخاب کرد. قیمت دوج دارت از 15 هزار و 995 دلار شروع می‌شود.

اما مزدا 3 جدید یکی از محبوب‌ترین سدان‌ها بازار است که دارای دو انتخاب برای پیشرانه می‌باشد. یکی موتور دو لیتری SKYACTIV-G با 155 اسب بخار و دیگری موتور SKYACTIV-G جدید با 184 اسب بخار توان. هر دو مدل با یک سیستم انتقال دستی 6 سرعته SKYACTIV-MT به فروش می‌رسند و خریداران می‌توانند به عنوان آپشن سیستم انتقال 6 سرعته اتوماتیک SKYACTIV-Drive را سفارش دهند.

قیمت مدل 2014 مزدا 3 از 16 هزار و 945 دلار آغاز می‌گردد.

هیوندای النترا 2014 با توجه به تمامی تغییراتی که به خود دیده است و اضافه شدن تریم Sport جدید، باز هم می‌تواند به عنوان یکی از پیشگامان بازار باشد. هیوندای معمولاً نسبت به رقبا فضای داخلی بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد و یکی دیگر از مزایای آن صندوق عقب جاداری است که می‌تواند از محصولات برندهای دیگر پیشی بگیرد. قیمت النترا 2014 از 17 هزار و 200 دلار شروع می‌شود.


منبع topspeed.com


نظرات

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (5 مهر 1393 ساعت 00:08)

    اگه ماشین بدی بود کسی نمیخریدش ولی هیوندای کارش عالیه

  • وحید ت وحید ت (26 مهر 1393 ساعت 00:20)

    چشم قشنگه

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (10 مهر 1393 ساعت 04:02)

    چه تصاویر زیبایی از هیوندای النترا گذاشتین ، مخصوصا رنگ قرمزش که خیلی دوسش دارم.

  • آرمین مهیاری آرمین مهیاری (16 تیر 1393 ساعت 22:09)

    این ماشین یه سدان متوسط شهرییه و در رنج قیمت 100 تا 120 میتونه یکی از بهترین گزینه هایی باشه که نیاز شمارو به یک سدان متوسط مجهز برطرف کنه و از مهم ترین رقباش میتوان از تویوتا کرولا 2014 و کیا سراتو 2014 و مزدا3 یاد کرد که این سه مورد از نظر حجم موتور حودود 200 سی سی قوی تراند ولی از لحاظ قدرت توی یک ره قرار دارند.