1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مرسدس GLC هیدروژنی برای سال 2017

مرسدس GLC هیدروژنی برای سال 2017

13 آذر 1394
  • 0

خودروهای هیدروژنی با سرعت زیادی در حال ورود به بازار هستند. این خودروها، زنجیره خودروهای سبز شامل مدل‌های کاملاً الکتریکی مجهز به باتری، هیبریدی‌ها و پلاگین های قابل شارژ را تکمیل می‌کنند. در این خودروها خبری از آلودگی نیست و هیدروژن درون مخازن با اکسیژن هوا ترکیب شده و علاوه بر آزادسازی الکترون برای استفاده در موتور الکتریکی، بخار آب خالص تولید می‌کند. به گونه‌ای که حتی می‌توان آب خروجی از اگزوز این خودروها را آشامید.

بعد از هیوندای با مدل توسان هیدروژنی و تویوتا با سدان پایه هیدروژنی میرای و سپس هوندا، سایر شرکت‌ها نیز در نظر دارند مدل‌های هیدروژنی خود را روانه بازارهایی کنند که زیرساخت کافی برای استفاده از این نوع خودروها موجود است.

مرسدس یکی از پیشتازان تحقیق و توسعه خودروهای هیدروژنی است اما در تجاری‌سازی و ارائه این خودروها به بازار از رقبا عقب مانده است. توماس وبر رئیس توسعه و تحقیق مرسدس می‌گوید که یک خودروی هیدروژنی را می‌توان ظرف سه دقیقه سوخت‌گیری کرد و برد مسافت آن نیز به 600 کیلومتر می‌رسد.

گفته می‌شود نخستین خودروی هیدروژنی تولید انبوه مرسدس GLC خواهد بود. نه کلاس B که مدل‌های آزمایشی روی آن تولید می‌شد.

احتمالاً قیمت این خودرو حدود 50 هزار دلار می‌باشد که با وجود مشوق‌های محلی می‌تواند کاهش چشمگیری داشته باشد. نخستین خودروی هیدروژنی مرسدس سال 2017 روانه بازار می‌شود و باید دید استقبال از آن در برابر تویوتا میرای و هوندا FCV کلاریتی به چه نحو خواهد بود.

 مرسدس GLC هیدروژنی برای سال 2017

منبع پدال


نظرات