1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آئودی RS3 اسپرت‌بک، هاچ‌بکی آتشین

آئودی RS3 اسپرت‌بک، هاچ‌بکی آتشین

24 آذر 1393
  • 0

فرم اسپرت‌بک در واقع تلفیقی از یک هاچ بک با یک استیشن جادار است که ویژگی‌های بصری اسپرت تری دارد. مرسدس بنز این خودروها را شوتینگ بریک می‌نامد. در واقع میزان شیب سقف و زاویه پنجره عقب این خودروها نسبت به انواع استیشن و هاچ بک بیشتر است.

در مورد آئودی RS3 اسپرت‌بک، می‌توان این خودرو را یک هاچ بک بزرگ دانست. اما ویژگی مهم و منحصر به فردی که باعث جذابیت دوچندان این خودرو می‌شود، نه در فروم ظاهری و کلاس بدنه آن که در قوای پیشرانه و دینامیک عالی آن خلاصه می‌شود.

این خودرو روی اساس و زیربنای مدل S3 ساخته می‌شود. بدنه آن اندازه و فضای بیشتری نسبت به سدان S3 دارد و برای مشتریان مخصوصاً مشتریان آمریکایی که عاشق مدل A3 معمولی هستند، فانتزی تر است.

در زیر کاپوت این خودرو، یکی از قدرتمندترین موتورهای پنج سیلندری که تاکنون ساخته شده‌اند قرار دارد. این موتور پنج سیلندر خطی 2.5 لیتری می‌تواند 367 اسب بخار نیرو و 343 پوند فوت گشتاور (در دسترس در دور موتور بین 1625 تا 5550 دور بر دقیقه) تولید کند. این موتور با بلوک آهنی و توسط دست در مجارستان تولید می‌شود.

انتقال نیروی این خودرو توسط سیستم کواترو به هر چهار چرخ صورت می‌گیرد. برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس هفت سرعته خودکار S ترونیک جدید استفاده شده است که شیفت و تعویض سریع‌تری ارائه می‌کند.

آئودی RS3 با وزن 1520 کیلوگرمی خود برای شتاب گیری صفر تا صد به تنها 4.3 ثانیه زمان نیاز دارد. نهایت سرعت هم به سنت آلمانی‌ها به 250 کیلومتر بر ساعت به صورت الکترونیکی محدود شده است. البته با پرداخت اضافه می‌توان این محدودیت را حذف کرد تا بتوان به سرعت 280 کیلومتر بر ساعت نیز دست یافت. سیستم تعلیق مغناطیسی و ترمزهای سرامیکی با کالیپرها هشت پیستونه باریک اختیاری از دیگر موارد جالب این خودرو می‌باشند.

تغییرات ظاهری در مدل RS3 شامل سپرهای متفاوت جلو با هواکش‌های بزرگ‌تر و اسپویلر لبه ای، جلوپنجره مشبک مشکی رنگ با نشان RS3 و علامت کواترو، چراغهای LED، روکش قاب آینه‌های جانبی و ریل‌های سقفی از جنس آلومینیوم برس خورده، چرخهای 19 اینچی آلیاژی 5 پره با تایرهای 235/35، دیفیوزر عقب و اسپویلر سقفی و اگزوزهای بیضوی شکل بزرگ می‌شود.

داخل کابین هم از صندلی‌های اسپرت مسابقه ای، غربیلک فرمان با روکش چرم با کف تخت و روکش‌های چرم و جیر و تزئینات فیبر کربنی استفاده شده است.

این خودرو، رقبایی چون مرسدس CLA 45 AMG دارد. در حال حاضر خبری از قیمت و زمان دقیق عرضه به بازار این خودرو منتشر نشده است.

 ‌آئودی RS3 اسپرت‌بک

 ‌آئودی RS3 اسپرت‌بک

 ‌آئودی RS3 اسپرت‌بک

 ‌آئودی RS3 اسپرت‌بک



نظرات