1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. WR-V ،کانسپت اولیه از کراس‌اور کوچک هوندا

WR-V ،کانسپت اولیه از کراس‌اور کوچک هوندا

3 آبان 1395
  • 0

تقاضا برای کراس‌اورهای ساب‌کامپکت تنها محدود به بازار ایالات متحده نمی‌شود و سایر مناطق دنیا نیز عطش زیادی برای خرید این کلاس از خودروها نشان می‌دهند. هوندا که در حال حاضر مدل ساب‌کامپکت HR-V را نیز ارائه می‌کند، در حال آماده‌سازی یک کراس‌اور کوچک دیگر برای برزیل و دیگر بازارهای امریکای جنوبی است. این کراس‌اور جدید WR-V نام دارد که مخفف عبارتی به معنای «وسیله نقلیه سبک و سرمست» است. طرح اولیه WR-V قبل از معرفی آن در نمایشگاه بین‌المللی موتور شوی سائوپائولو منتشر شده است.

 رقیب هوندا برای نیسان جوک

به گفته خودروساز، تیم تحقیق و توسعه «اتوموویز دو برزیل»، شاخه برزیلی تولید و فروش هوندا، توسعه WR-V را بر پایه نیازهای مشتریان بازار خودروی امریکای جنوبی انجام داده است. هوندا از WR-V با عنوان وسیله نقلیه «سرسخت و شهری» یاد کرده که البته نمی‌تواند ‌به‌خوبی بیانگر طراحی به کار رفته در آن باشد. با این وجود، ابعاد کوچک این کراس‌اور مسلماً آن را به وسیله نقلیه‌ای ایده‌آل برای محیط شهری تبدیل می‌کند. گفته می‌شود که WR-V نسبت بسیار نزدیکی با مدل سگمنت B، هوندا فیت دارد؛ مدلی که باز هم دارای پلتفرمی مشترک با HR-V است. هوندا مدل HR-V را در برزیل تولید و به فروش می‌رساند و بنابراین، WR-V در سطحی پایین‌تر از این مدل قرار می‌گیرد. هوندا WR-V می‌تواند اساساً یک «فیت» با اندکی ارتفاع بیشتر رانندگی باشد؛ درست مشابه مدل «فیت توویست» که قبلاً منحصراً در بازار برزیل ارائه می‌شد.

اینکه هوندا قصد داشته باشد WR-V را در بازار کشوری مانند ایالات متحده نیز به فروش برساند، هنوز مشخص نیست، ولی این کمپانی در حال حاضر تأیید کرده که این CUV برای برزیل و دیگر کشورهای امریکای جنوبی آماده شده است. همچنین گفته می‌شود که مقصد بعدی این کراس‌اور کوچک، هندوستان خواهد بود. وقتی WR-V در نمایشگاه اتومبیل سائوپائولو در هشتم و نهم نوامبر رونمایی شود، احتمالاً جزئیات بیشتری در مورد این مدل جدید منتشر گردد.

منبع:
digitaltrends



نظرات