1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. هونداS660 رودستر کوچک هوندا

هونداS660 رودستر کوچک هوندا

25 بهمن 1393
  • 1

رودستر بسیار کوچک هوندا با سقف باز شونده و ظرفیت دو نفر، چندی پیش در نمایشگاه خودروی توکیو رونمایی شد. این خودرو که برای احیای نام و موفقیت‌های رودستر Beat در دهه 90، طراحی شده است، احتمالاً وارد بازارهای جهانی نیز خواهد شد. جایی که Beat پا به این عرصه نگذاشت.

هوندا S660 رودستر، خودروی بسیار کوچکی است. این خودروی اسپرت به صورت دیفرانسیل عقب ساخته می‌شود. موتور بنزینی بسیار کوچک آن تنها 660 سی سی حجم داشته و با کمک توربوشارژر قادر است 64 اسب بخار نیرو تولید نماید. برای انتقال نیرو هم از دو نوع گیربکس شش سرعته دستی یا CVT خودکار با امکان شیفت دستی می‌توان بهره گرفت.

چنین ارقامی برای یک خودروی اسپرت نمی‌تواند جلب توجه نماید. اما همین موتور کوچک تنها باید وزن خودرویی در حدود 900 کیلوگرم را حمل نماید.

گفته می‌شود که علاوه بر این نسخه، برای بازارهای خارج از ژاپن از یک موتور بزرگ‌تر توربو با حجم 1.0 لیتر نیز در مدل S1000 استفاده خواهد شد. این مدل همچنین به پانل‌های بدنه عریض‌تر و چرخ‌های بزرگ‌تر تجهیز می‌شود. در حال حاضر این مدل در حال تست و آزمون توسط واحد توسعه و تحقیق هوندا است و گفته می‌شود همانند نمونه آزمایشی هوندا سیویک با همین موتور، بیش از 140 اسب بخار نیرو دارد.

حتی گفته می‌شود یک نسخه الکتریکی از این رودستر نیز با توجه به نسخه کانسپت EV-STER که در سال 2011 در نمایشگاه توکیو به نما‌یش درآمده بود، ممکن است معرفی گردد.

انتظار می‌رود مدل S1000 در سال 2016 و نسخه الکتریکی یا EV یک سال بعد از آن رونمایی شوند و باید منتظر حضور آن‌ها در بازارهای جهانی بود.

 هونداS660  رودستر کوچک هوندا

 هونداS660  رودستر کوچک هوندا

منبع پدال


نظرات

  • آفرین آفرین (25 بهمن 1393 ساعت 08:29)

    برای همان دو نفر هم جالبه ، مبارک همان دو نفر باشد .