1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فراخوان 143 هزار هوندا به خاطر مشکل گیربکس

فراخوان 143 هزار هوندا به خاطر مشکل گیربکس

18 مهر 1394
  • 0

با هشدار اداره ملی ایمنی ترافیک جاده‌های آمریکا، هوندا 143676 دستگاه خودروی سیویک و فیت را برای حل مشکلات گیربکسی فراخواند. اداره ملی ایمنی ترافیک جاده‌های آمریکا زیر نظر سازمان حمل‌ونقل آمریکا فعالیت می‌کند و وظیفه‌ی آن کاهش نرخ تصادفات، مجروحین و جان‌باختگان است.

به نظر می‌رسد که گیربکس‌های CVT سیویک های تولیدی سال 2014 و 2015 و همچنین هوندا فیت های تولیدی 2015 در محل اتصال میل‌لنگ ضعیف عمل می‌کنند و احتمال شکستن آن در فشارهای هیدرولیکی بالا افزایش می‌یابد. این مشکل در وهله اول منجر به کاهش قدرت و درنهایت منجر به قفل شدن چرخ‌های جلو می‌شود. هوندا اولین بار در جولای 2014 متوجه این مشکل شد و از آن تاریخ به بعد 23 شفت شکسته از خودروهای فروخته‌شده را در قسمت تعمیرات خدمات پس از فروش خود دید. هوندا با آپدیت نرم‌افزاری گیربکس خودروهای جدید قصد دارد این مشکل را حل کند. برنامه‌ی کاهش فشار در شرایط خاص گیربکس با کاهش فشار هیدرولیکی این مشکل را حل می‌کند.

از سال 2014 گیربکس‌های CVT جدید هوندا سیویک تبدیل به یک گیربکس تمام‌اتوماتیک شدند این گیربکس که با نام رؤیاهای زمینی هم شناخته می‌شود بر روی هوندا فیت 2015 هم قرار داده شد. در بررسی طولانی‌مدت این خودروها مشخص شد که بیشتر خریداران از گیربکس این خودرو راضی هستند و از آن لذت می‌برند. البته باید در نظر داشت که این مشکل برای تعدادی خودرو به وجود آمده است.

 فراخوان 143 هزار هوندا به خاطر مشکل گیربکس

 فراخوان 143 هزار هوندا به خاطر مشکل گیربکس

منبع پدال


نظرات