1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مدیر عامل جدید هوندا به دنبال رفع اشتباهات کیفیتی است

مدیر عامل جدید هوندا به دنبال رفع اشتباهات کیفیتی است

21 تیر 1394
  • 0

مدیرعامل جدید هوندا سیاست مبتنی بر رشد حجم تولید این خودروساز را به منظور احیای تصویر این برند که با اشتباه‌های کیفیتی در سال گذشته تیره شد، تغییر می‌دهد.

تاکاهیرو هاچیگو در نخستین کنفرانس مطبوعاتی خود از ماه گذشته که به این سمت منصوب شد، لحن محتاطانه‌ای را در پیش گرفت که منعکس کننده اتخاذ سیاست مشابه تویوتا پس از مشکلات فراخوان این شرکت در سال 2010 است، اما هاچیگو چند ابتکار جدید را برای رونق بخشیدن به رشد فروش این شرکت و شکوفایی در بازارهایی که تحت سیطره بازیگران بزرگتر است، مطرح کرد.

هاچیگو در این کنفرانس گفت: به جای هدف رقمی، اولویت اصلی من ساخت محصولاتی است که انتظارات مشتریانمان را برآورده می‌کند. ما باید ارتباطمان را با مردم در این زمینه تحکیم کنیم.

هوندا در چند سال گذشته برای افزایش تولید بویژه در بازارهای نوظهور کارخانه‌هایی را ساخته یا توسعه داده است تا در سال مالی منتهی به مارس 2017 به هدف فروش شش میلیون دستگاه خودرو نائل شود.

با این همه در حال حاضر ظرفیت تولید اضافی در شرایطی که فروش کند شده و در سال مالی اخیر به 4.36 میلیون دستگاه رسید، برای این خودروساز مشکل آفرین شده است. بعلاوه شهرتش در پی فراخوانهای متعدد مدل هیبریدی فیت و ایرادهای دیگر لطمه دیده است.

در صدر همه مشکلات ایمنی، هوندا با فراخوان ایربگهای ساخت تاکاتا به دردسر افتاده که منجر به کاهش 14 درصدی سود سالانه این شرکت شده است. هوندا از سال 2008 برای 14 میلیون خودرو در سراسر جهان به منظور تعمیر ایربگهای ساخت تاکاتا فراخوان داده است.

اگرچه فراخوان‌های مربوط به کیسه‌های هوای تاکاتا شامل 9 خودروساز دیگر نیز شد اما این هوندا بود که در آمریکا هدف تحقیقات رگولاتوری و دولتی قرار گرفت و به دلیل کوتاهی در گزارش بیش از 1700 کشته و مجروح تصادفات مربوط به نواقص ایمنی خودروهایش در مدت بیش از 11 سال گذشته، 70 میلیون دلار جریمه شد.

مدیرعامل جدید هوندا در اظهارات خود مجددا تاکید کرد این خودروساز هیچ برنامه‌ای برای پشتیبانی مالی از تاکاتا برای تامین مالی‌ فراخوانهای مذکور ندارد.

هاچیگو گفت: برای تولید کارآمدتر خودروها، هوندا مدل فیت برای صادرات به آمریکای شمالی و مدل جاز برای صادرات به اروپا را در ژاپن و نسل جدید سی آر وی را برای صادرات به اروپا در کانادا خواهد ساخت.

هوندا همچنین قصد دارد سالانه حدود 1000 دستگاه سدان آکورد را در نیجریه تولید کند که نخستین اقدام این خودروساز ژاپنی برای مونتاژ خودرو در آفریقا خواهد بود.

با این همه تحلیلگران بر این باورند که تغییر تولید از نقاط مختلف جهان مشکل اصلی هوندا را که ظرفیت بیش از اندازه تولید است، حل نخواهد کرد.

هاچیگو که در سال 1982 به عنوان مهندس طراحی اسکلت خودرو در هوندا آغاز به کار کرد، مسوول طراحی مینی ون اودیسه ساخت آمریکا که در سال 1999 عرضه شد و همچنین شاسی بلند سی آر وی در سال 2001 بود. حرفه‌اش به ارتقای وی در موقعیت‌های مدیریتی هوندا در آمریکا، اروپا و چین کمک کرد تا اینکه سال گذشته مدیر عملیاتی شد.

وی جانشین تاکانوبو ایتو شد که از سال 2009 رییس هوندا بود. ایتو در سال 1978 به عنوان مهندس طراحی اسکلت خودرو به هوندا پیوست و مسوول طراحی بدنه تمام آلومینیومی خودروی اسپورت ان اس ایکس بوده که در سال 1990 روانه فروش شد اما در پی مشکلات کیفیت خودروهای هوندا که منجر به فراخوان‌های گسترده در سال گذشته شد، از ریاست این خودروساز ژاپنی کنار رفت.

بخشی از تغییراتی که هوندا هدف گرفته شامل رسمی کردن انگلیسی به عنوان زبان مورد استفاده در این شرکت تا سال 2020 است. با این همه تحلیلگران هشدار می‌دهند مدیرعامل جدید هوندا با وظیفه دشواری روبروست و اتحاد با خودروسازان دیگر ممکن است راه ممکن برای مشکل ظرفیت تولید اضافی این شرکت باشد.



نظرات