1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نقص ایربگ هوندا آکورد

نقص ایربگ هوندا آکورد

12 آبان 1394
  • 0

کمپانی ژاپنی هوندا موتورز از فراخوان بیش از 403 هزار دستگاه از انواع مدل‌های و کوپه و سدان آکورد که در بخش ایربگ دچار نقص هستند خبر داد. گرچه این خبر در طول روزهای گذشته منتشر شده اما هوندا پرونده این نقص را از ماه‌ها پیش دنبال نموده است. در تابستان گذشته که خبرهای بسیاری درخصوص فراخوان فیات-کرایسلر برای بازگشت بیش از 951 هزار دستگاه از انواع مدل‌های چارجر و رام به گوش می‌رسید هوندا مشغول تحقیق در مورد صحت نقص فنی ایربگ‌های کناری مدل‌های مختلف آکورد که در سالهای 2008 تا 2009 تولید شده‌اند بود و حال گویا برای شرکت اثبات شده علاوه بر صحت این نقص، 19 نفر نیز در اثر انفجار ایربگ‌های کناری دچار سانحه شده‌اند. البته هوندا اعلام نموده میزان افراد صدمه‌دیده از این نقص از این تعداد بیشتر است.

هنوز موسسه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا جزئیات دقیق این نقص را اعلام ننموده است و قرار است گزارش کاملی در این زمینه تهیه و منتشر گردد. نقص فنی هوندا در کیسه هوای ایمنی مدل‌های آکورد ازآنجا جالب‌توجه است که تأمین‌کننده این قطعه شرکت بوش است. این شرکت پیش‌ازاین برای کنسرسیوم فیات کرایسلر نیز ایربگ‌های مختلف تأمین می‌کرد و فراخوان‌های متعدد فیات کرایسلر نیز به دلیل نقص فنی ایجاد شده در قطعاتی بود که از شرکت بوش خریداری شده بود. به نظر می‌رسد افکار عمومی آمریکا از سهل‌انگاری فیات کرایسلر درزمینهٔ همکاری با شرکت بوش که دارای اشکالات فراوانی در پرونده کاری خود است چندان خشنود نیست.

هوندا پیش‌تر به خاطر نقص فنی جعبه‌دنده مدل‌های سیویک و کیسه‌هوای ایمنی خریداری شده از شرکت تاکاتا که در برخی از محصولاتش بکار رفته، مجبور به فراخوان بیش از 1.4 میلیون دستگاه از انواع محصولاتش شده بود. هوندا جهت جلوگیری از ادامه این نقص، نمایندگی‌های مجاز خود را به سامانه آستانه استقرار ایربگ‌های ایمنی مجهز نموده است.

در سالهای اخیر فراخوان‌های گسترده بخشی از اعتبار شرکت‌های تولیدکننده قطعات ایمنی همچون کیسه هوا را با مشکل مواجه نموده است. تاکاتا شرکت ژاپنی مشهوری است که درزمینهٔ ایمنی در صنعت خودرو فعالیت می‌کند و عمده شهرتش به‌واسطه برملا شدن نامش در فراخوان‌های گسترده‌ای است که در این سال‌ها توسط شرکت‌های مشهور خودروسازی افشا شده است. چندی پیش برخی برندهای مشهور اعلام کرده بودند دیگر حاضر به همکاری با تاکاتا نیستند و همین عامل موجب افت قیمت سهام این شرکت در بازار ژاپن شده بود.

 نقص ایربگ هوندا آکورد

 نقص ایربگ هوندا آکورد

 نقص ایربگ هوندا آکورد

منبع پدال


نظرات