1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. هولدن کمودور نسخه بلک

هولدن کمودور نسخه بلک

5 اردیبهشت 1395
  • 0

زیرمجموعهٔ استرالیایی جنرال موتورز یعنی هولدن به‌تازگی نسخه‌ای خاص از مدل مشهور کومودور خود را بانام Black Edition یا ویرایش مشکی معرفی کرده است. این نسخه در هر سه نمونهٔ سدان، Sportwagon (استیشن) و Ute (وانت) ارائه خواهد شد.

کومودور VFII بلک ادیشن همان‌طور که از نامش مشخص است، به یک سری از ویژگی‌های ظاهری مشکی‌رنگ چون زه‌های دور جلوپنجره، قاب دور دی لایت ها (چراغ‌های نور روز)، آینه‌های جانبی و اسپویلر عقب (فقط در نمونهٔ سدان) مجهز شده است. بعلاوه این خودرو با رینگ‌های اسپرت جدید 18 اینچی عرضه می‌شود درحالی‌که با پرداخت مبلغ 1000 دلار اضافی امکان سفارش رینگ‌های 20 اینچی برای نمونه‌های سدان و وانت هم وجود دارد. داخل کابین این نسخهٔ ویژه تفاوت چندانی با مدل‌های معمولی ندارد و فقط از دوخت قرمزرنگ برای روکش صندلی‌ها و کف‌پوش‌هایی با لوگوی Black Edition استفاده به‌عمل‌آمده و نمایشگر سربالا و ناوبری ماهواره‌ای نیز به آن اضافه‌شده است.

ویرایش مشکی فقط برای مدل‌های SV6 و SS قابل سفارش خواهد بود که مجهز به تجهیزات فراوانی چون سیستم سرگرمی MyLink با نمایشگر 8 اینچی، دوربین دید عقب، سامانهٔ کمک پارک و… می‌باشد. البته هولدن اشاره‌ای به اینکه نسخهٔ مشکی با روکش چرم صندلی‌ها حتی به‌صورت آپشن سفارشی مجهز خواهد بود یا نه نکرده است.

بد نیست بدانید هولدن کومودور سدان دیفرانسیل عقبی است که تولید آن از سال 1978 در استرالیا آغازشده است. این خودرو که در سه مدل سدان، استیشن و وانت تولید می‌شود تاکنون در 4 نسل ساخته‌شده و مدل فعلی با کد VFII شناخته می‌شود. رقیب اصلی کومودور در بازار استرالیا فورد فالکون محصول شعبهٔ استرالیایی فورد است. هولدن کومودور در ایالات‌متحده نیز بانام شورلت SS عرضه می‌شود؛ اما طبق اعلام جنرال موتورز تولید کومودور در سال 2017 خاتمه یافته و مدلی دیفرانسیل جلو به‌صورت وارداتی (و نه به‌صورت تولید در استرالیا) جایگزین آن خواهد شد. با توجه به خبرهای منتشرشده، احتمالاً خودرویِ جایگزینِ کومودور، نسل جدید اوپل اینسیگنیا خواهد بود که امسال در نمایشگاه پاریس رونمایی می‌شود. البته این امر هنوز به‌طور قطعی مشخص نیست.

 هولدن کمودور نسخه بلک

 هولدن کمودور نسخه بلک

 هولدن کمودور نسخه بلک

 هولدن کمودور نسخه بلک

 هولدن کمودور نسخه بلک

منبع پدال


نظرات