1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. قدرت هنسی ونوم GT افزایش یافت

قدرت هنسی ونوم GT افزایش یافت

11 آبان 1394
  • 0

هنسی ونوم GT همین حالا نیز یکی از سریعترین خودروها در جهان است، ولی هنسی به‌تازگی اعلام کرده است که در ارتقای جدید این مدل، قدرت آن به رقم حیرت‌انگیز ۱۴۵۱ اسب‌بخار افزایش یافته است.

مدل ۲۰۱۶ از این خودرو که قرار است در نمایشگاه SEMA معرفی شود، قدرتش به اندازه ۲۰۷ اسب‌بخار بیشتر از نسخه قبلی است؛ این در حالی است که همین نسخه قبلی در سال ۲۰۱۴ به حداکثر سرعت ۴۳۵/۱ کیلومتر بر ساعت دست یافته بود. هنسی می‌گوید که این افزایش عملکرد، نتیجه فراهم‌شدن زمینه استفاده از سوخت ترکیبی E85 است. این موضوع باعث شده تا افزایش فشار توربو از 19 psi به 26 psi در موتور دو توربوشارژ ۷ لیتری V-8 ممکن شود.

به لطف این قدرت اضافی، انتظار می‌رود که این مدل ۱۲۴۴ کیلوگرمی هنسی بتواند در ۲/۴ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل (۹۶/۶ کیلومتر) بر ساعت، در ۴/۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ مایل (۱۶۰/۹ کیلومتر) بر ساعت و در ۱۲/۸ ثانیه به سرعت ۲۰۰ مایل (۳۲۱/۹ کیلومتر) بر ساعت برسد. همچنین، این کمپانی تخمین می‌زند که این خودرو قادر باشد مسیر یک‌چهارم مایل را در زمان ۹/۴ ثانیه با سرعت نهایی ۲۶۸ کیلومتر بر ساعت طی کند و حداکثر سرعتی برابر ۴۵۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. جان هنسی (John Hennessey)، درباره این مدل، این چنین توضیح می‌دهد:

سریعترین‌بودن در اینجا اهمیت دارد. ما قصد داریم که «ونوم» را همچنان در رده سریعترین و هیجان‌انگیزترین هایپرکار حفظ کنیم و همین‌طور می‌خواهیم که این خودرو بالاترین سطح عملکرد را در جاده داشته باشد.

البته تنها چند نمونه از ونوم GT در سال آینده ساخته می‌شوند و به گفته هنسی، تمرکز این کمپانی بر وی نسل جدید این مدل با عنوان «ونوم F5» خواهد بود. جزئیات زیادی در مورد این مدل گفته نشده، ولی «هنسی» در این رابطه می‌گوید:

ما برنامه داریم تا پیشرفت پیشرانه و عملکرد خود را هم در شتاب‌گیری مسیر مستقیم و هم در هندلینگ جاده‌ای و زمانِ پیست نشان دهیم.

 قدرت هنسی ونوم GT افزایش یافت

 قدرت هنسی ونوم GT افزایش یافت

 قدرت هنسی ونوم GT افزایش یافت

 قدرت هنسی ونوم GT افزایش یافت

منبع پدال


نظرات