1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. هاوال H6، چهارمین شاسی بلند پر فروش در سطح جهان

هاوال H6، چهارمین شاسی بلند پر فروش در سطح جهان

30 مرداد 1396
  • 7

به زودی خودروهای SUV انتخاب اول مشتریان در دنیا خواهد شد آیا می دانید میزان خودروهای به فروش رسیده در سال 2016 چند دستگاه بوده است؟ بیش از 92.12 میلیون دستگاه(خودروهای سواری و تجاری) در سال2016 در جهان به فروش رسیده است. آماری بسیار چشمگیر که رشد 4.6% را نشان می دهد. اما در این میان خودروهای پرطرفدار SUV با فروش بیش از 26.31 میلیون دستگاه بیشترین رشد فروش را در میان سایر انواع خودروها داشته است. به نمودار ذیل نگاهی بیندازید.

هاوال H6، چهارمین شاسی بلند پر فروش در سطح جهان

خودروهای SUV در سال 2016 توانستند 18.5% رشد را در مقایسه با سایر خودروها تجربه کنند و سهم خودروهای SUV در قیاس با کل خودروهای سواری فروخته شده در دنیا بیش از 30% بوده است که این یعنی علاقه مردم دنیا به استفاده از خودرهای SUV که ایران نیز از این قانون مستثنی نبوده و ایرانی ها نیز علاقه شدیدی به استفاده از این خودروها دارند. که آمار تولید و فروش انواع خودروهای SUV نیز گواه همین حقیقت است.

اما چین برای هشتمین سال پیاپی و با کسب 30% از این سهم، بزرگترین تولید کننده خودرو در جهان است . SUVها در چین هم محبوبیت زیادی دارند به طوری که با تولید 9.3 میلیون دستگاه خودرو رشد 35.9 درصدی را تجربه کرده است. در سال 2016 بیش از 462 مدل جدید خودرو به بازار چین به عنوان محصول جدید معرفی شدند که از این تعداد 123 دستگاه آن خودرو SUV بوده است .

برند های چینی تولید کننده خودرو SUV بسیار زیاد وجود دارند اما برخی از آنها فروش خوبی در سال 2016 تجریه کرده اند ، برای مثال برند هاوال به عنوان اولین شرکت چینی که تمرکز خود را بر تولید تخصصی این کلاس خودرو معطوف کرد و با تکیه بر تجربه زیادی که پیش تر تحت نام برند گریت وال کسب کرده بود، با شیب آرام ولی به صورت پیوسته توانسته این بازار را تحت الشعاع قرار دهد. این شرکت با تنها 7 مدل خودرو که تمامی آنها SUV می باشند توانسته به عنوان یک تولید کننده قدرتمند در بازار چین و به تازگی سایر بازارها موفق به ثبت رکوردهای ارزشمندی در تعداد فروش شود.

هاوال H6، چهارمین شاسی بلند پر فروش در سطح جهان

خودرو هاوال H6 با فروش بیش از 580 هزار دستگاه در صدر بهترین SUVهای چین قرار دارد. اما نه صبر کنید این آمار در سطح جهان چشمگیر تر و قابل توجه تر است .

قویترین رقبای تولید کننده خودرو های SUV با برند چینی ، سه شرکت GAC ، Changan و HAVAL می باشند که باز هم هاوال رقابت را به راحتی پشت سر گذاشته است.

هاوال H6، چهارمین شاسی بلند پر فروش در سطح جهان

بررسی وضعیت خودرو های با برند چینی در قیاس با برند های جهانی

بررسی میزان فروش خودرو های SUV در سال 2016 نشان می دهد که خودرو H6 از محصولات این شرکت در قیاس با خودرو های دیگر در رده چهارم فروش کل خودروهای SUV دنیا قرار گرفته است. هاوال در سطح جهانی در رده 4 ام به چشم می خورد.

هاوال H6، چهارمین شاسی بلند پر فروش در سطح جهان

این آمار فروش ، بسیار هیجان انگیز و جالب است . این در حالی است که رقبای سرسخت زیادی در کنار هاوال قرار دارند. قطعا فروش 580 هزار دستگاه از یک مدل SUV در یک سال و با تفاوت فاحش نسبت به رقیب بعدی خود دلیل قاطع و آشکاری بر برتری این برند نسبت به سایر رقبای خود می باشد . نکته قابل توجه این است که به طور معمول کشورهایی که در صنعت خودرو حرفی برای گفتن دارند ، یک یا دو برند معروف در سطح جهانی نیز دارند.
برای مثال:

- ژاپن : تویوتا، هوندا و نیسان
- کره : کیا و هیوندا
- آمریکا: فورد، جنرال موتور، کرایسلر
- آلمان: آئودی، فولکس واگن، بی ام دبلیو ، بنز
بر اساس این قانون متداول، یک یا دو برند جهانی نیز از چین خواهد بود : اما کدام برند چینی شانس نامزد شدن برای یک برند جهانی را دارد؟ به نظر می رسد هاوال چشم انداز متمایزی در این زمینه ترسیم نموده است .این برند در بین SUV های دنیا از منظر ارزش برند در رده 4 ام قرار گرفته است .

به نظر می رسد ، جهانی شدن برای این برند ساده تر از سایر برند ها باشد.



نظرات

  • کیومرث کیومرث (31 مرداد 1396 ساعت 11:40)

    جناب امین
    با احترام
    نوعی مغلطه در نگارش این مقاله وجود دارد همانطور که در گراف دیده میشود آمار فروش 580683 دستگاه هاوال فروخته شده مربوط به بازار چین است ولی نویسنده محترم مجددا همین تعداد را برای مقایسه با آمار فروش جهانی دیگر برند ها استفاده کرده است و مشخص نیست که چه تعداد هاوال در دیگر کشور ها به جز چین به فروش رفته است. ضمنا همانگونه که پیش از این به عرض رسید تعداد بالای فروش یک خودرو در یک کشوربه تنهایی نشانه کیفیت آن نیست کما اینکه تا کنون 7 میلیون پراید در ایران تولید شده است و لذا با استدلال شما پراید بسیار ارزشمند تر از هاوال است.

  • امین امین (30 مرداد 1396 ساعت 17:39)

    مطمئنا جنگ فروش در بازار چین جنگ سختیه پس فروش توی اون بازار میتونه نمونه خوبی برای مقایسه باشه
    چرا که توی اون بازار تقریبا همه ی شرکتها . برند ها . مدل ها هستن و روش های فروش فوق العاده ای هم وجود داره پس اینکه بگیم بیشتر جاهای دنیا حضور دارن دلیل بر عدم رقابت پذیری یا رقابت پذیری نیست. لذا اینجور مقایسه ها مخصوصا در بازار چین نشان از وجود محبوبیت فوق العاده داره
    این برند کاملا چینی که حدود 4 ساله از برند مادر خودش جدا شده حرفای بزرگی برای گفتن داره

  • کیومرث کیومرث (30 مرداد 1396 ساعت 14:09)

    آیا میدانید تا کنون 7000000 پراید توسط سایپا تولید شده است؟

  • کیومرث کیومرث (30 مرداد 1396 ساعت 14:04)

    به جز مقوله قیمت، پراکندگی جغرافیایی فروش خودرو نیز بسیار مهم است ، هاوال در کجا فروش بالایی داشته و برند های دیگر در کجا؟

  • کیومرث کیومرث (30 مرداد 1396 ساعت 14:02)

    برخلاف نظر نویسنده محترم، پرفروش بودن همیشه نشانه کیفیت نیست و در بسیاری موارد قیمت حرف اول را میزند. در ایران هم پراید پر فروش ترین خودرو است آیا میتوان این را نشانه کیفیت پراید دانست؟؟!!

  • Ara Ara (30 مرداد 1396 ساعت 13:04)

    به نظر من ارزش تیگوان از همه ى این لیست بیشتره ایشالله با قیمت خوبى که ماموت خودرو میخواد بده بیرون(بین ٢٢٠ تا ٢٥٠) فروش خوبى هم در ایران بکنه البته که شوراى رقابت براى حمایت از تولید ملى ( الان کیا و هیوندا ام جزوشونن!!!) نمیذاره این قیمت بیرون بیاد چون بازار کره اى ها کساد میشه

  • احسان احسان (30 مرداد 1396 ساعت 11:53)

    پس خوشبحال من که H6 رو از عظیم خودرو خریدم.