1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. خودروی سبز سال به انتخاب یاهو

خودروی سبز سال به انتخاب یاهو

4 آذر 1393
  • 3

ب‌ام‌و i3 یکی از افراطی‌ترین محصولات خودروسازی در سال اخیر و شاید ۱۰ سال گذشته است. رانندگی با ‌ب‌ام‌و i3 شبیه به هیچ خودروی دیگری در جاده نیست. ب‌ام‌و راه زیادی را برای ساخت یک خودروی الکتریکی سبک و با ویژگی‌های محیط زیستی بالا پیموده است. فریم فیبرکربنی، تایرهای جمع‌وجور و تنظیم سیستم رانندگی برای بازیابی انرژی از ویژگی‌های این مدل هستند. شرایط رانندگی در i3 منحصر به فرد است؛‌ جایی که تنها با یک پدال سر و کار دارید و مصرف سوخت معادل حتی از تسلا مدل S نیز کمتر است.

i3 -نمای کلی- ب ام و

i3 -نمای عقب- ب ام و

i3 -نمای کلی- ب ام و

i3 -نمای کلی- ب ام و

i3 -نمای کلی- ب ام و

البته در مدل تست شده، یک موتور دو سیلندر ۶۵۰ سی‌سی برای افزایش بازه مسافت به کار گرفته شده بود که مسیر حرکت را به اندازه ۱۲۸ کیلومتر افزایش می‌داد. در این مدل، گشتاور به صورت لحظه‌ای در دسترس راننده قرار می‌گیرد و ارتفاع کم مرکز ثقل، باعث عملکرد بهتر شاسی می‌شود. در همین حال، استفاده از چوب اکالیپتوس و پوشش فیبر پلاستیک بازیافتی شرایط دلپذیری در داخل کابین به وجود آورده است.

i3 -نمای داخل- ب ام و

i3 -نمای داخل- ب ام و

i3 -نمای داخل- ب ام و

i3 -نمای فرمان- ب ام و

i3 -  ب ام و

i3 -نمای صندلی- ب ام و

i3 - ب ام و

i3 -نمای داخل- ب ام و

i3 -نمای داخل- ب ام و

i3 -نمای عقب- ب ام و

البته باید به استراتژی نهفته در پشت مدل i3 نیز توجه کرد. جهان به مدت بیش از ۱۰۰ سال است که با اتومبیل‌ها زندگی می‌کنند؛ زمانی بیشتر از آنچه که برای تغییر مؤلفه‌های شخصیتی یک جامعه موردنیاز است. در این میان، تعداد زیادی از خودروسازان به سراغ لذت و هیجان زیادی در رانندگی رفته‌اند و این موضوع در مدل‌هایی مانند دوج چلنجر هل‌کت و آلفا رومئو 4C نمود پیدا کرده است. ولی تعداد خودروسازانی که به این منظور به سراغ خودروهای الکتریکی رفته‌اند، اندک است. بنابراین، ب‌ام‌و در این مدل به دنبال یک آینده با آلودگی کربنی کمتر بوده و مهندسی به کار برده شده در i3 نیز با هدف کاهش مصرف انرژی بوده است. ب‌ام‌و i3 شاید اولین خودرو از نوع خود باشد، ولی آخرین آن نخواهد بود.

i3 -نمای کلی- ب ام و

i3 -نمای مخزن سوخت- ب ام و

i3 -نمای کلی- ب ام و

i3 -نمای جلو- ب ام و

i3 -نمای جلو- ب ام و

منبع پدال


نظرات

  • سید نبی الله شیخ سید نبی الله شیخ (21 خرداد 1396 ساعت 19:56)

    لامصب دست سمندو از پشت بسته . بریکلا

  • آفرین آفرین (4 آذر 1393 ساعت 13:52)

    نگاه کردن به عکسش لذت دارد رانندگی با آن چه لذتی دارد ؟

  • محمدماجد محمدماجد (4 آذر 1393 ساعت 07:47)

    خیلی خیلی زیباست مرسی